søndag 4. september 2016

Smoothie time


Hos oss er alle barna veldig glad i smootie. Og det er jo så lettvint å lage, så vi har stadig smoothie som ekstra kos til kveldsmaten eller lunsjen. Siden jentene i huset ikke alltid er like flinke til å spise, så hender det at jeg prøver å lage smoothien til et lite måltid. I går prøvde jeg meg på en ny kombinasjon, som falt i smak hos alle tre. Jeg sier selvsagt ikke noe om hva jeg har i smoothien (annet enn de mest opplagte ingrediensene), og gnir meg fornøyd i hendene når de liker spesialsmoothiene mine.
Oppskrift på gårsdagens smoothie er som følgende:

- En banan
- En passelig mengde frosne jordbær
- 1/2 avokado
- En liten skvis av en lime
- Ca 1-2 dl cottage cheese
- En liten neve havregryn
- Eplejuice til passelig tykkelse

Ingen kommentarer: