tirsdag 18. oktober 2011

Lekerommet


Noe av det jeg liker aller best med at vi har fått bedre plass, er at vi nå har et eget lite lekerom. Jeg skulle gjerne sett at rommet var litt større enn hva det er, men jeg kan jo ikke klage. Nå har vi også bestemt oss helt for at vi skal prøve å legge lillesøster på samme soverom som Daniel, når hun melder sin ankomst. Det er jo mange barn som deler rom de første årene, og jeg har lest om mange som er veldig fornøyd med det. På den måten kan vi ha lekerommet i noen år til, frem til barna får hvert sitt rom når de blir litt eldre.


Nå begynner lekerommet endelig å ta litt form også, så da kan jeg jo vise det frem. Det røde bordet og de røde stolene fikk vi gratis fra en søt dame på finn.no. Daniel var veldig fornøyd med å få et lite bord som han kan sitte og pusle puslespill på. Cd-spilleren er også hyppig brukt, helst med volumet på full guffe.

Vi har en halvhøy køyeseng stående på rommet, som også er fra finn.no. Vi har malt den hvit, og jeg hadde egentlig planer om å sy et forheng, sånn at det blir en liten hule under der. Men nå som bordet og stolene kom inn på rommet, ble det såpass trangt at jeg tror jeg må droppe forhenget. Nå er expedithyllen med alle lekekassene plassert under sengen, så det er nok litt for trangt for å lage en hule i tillegg.

I kurvkassen ligger det noen hatter og annen moro. Planen er å fylle opp med litt hatter, parykker og utkledningsklær etterhvert. Den fine posen oppå kurvkassen kjøpte jeg på italiaturen vår i fjor - den er fylt med duplo.


I taket henger lampen fra Daniel sitt gamle rom i Oslo. Og på veggen har jeg hengt opp uglebildet jeg selv malte for et års tid siden, og kattebildet som både jeg og Daniel sin mormor har hatt hengende på våre soverom. Det er Daniel sin mormor som broderte det da hun selv var barn.


Oppå hyllen står et av de fine giraffbildene fra onkel Thomas, og settekassen som jeg ordnet for lenge siden har også funnet sin plass på veggen.
Innenfor døra har jeg hengt opp den fine høydemåleren som Daniel fikk i gave fra tante Hilde for lenge siden. Jeg ventet med å henge den opp, siden jeg regnet med at vi kom til å flytte fra Oslo etterhvert. Skuffelsen var derfor stor da den ikke ville feste seg ordentlig til veggen. Er det kanskje noen som har et tips til hvordan jeg kan få festet små vinger og lignende som bare løsner hele tiden? På veggen er det malt tapet. Tydeligvis ikke det beste underlaget for wallstickersen...


Sengen som står på lekerommet fungerer som gjesteseng, når vi har flere besøkende her samtidig. Til hverdags er det populært å ta med seg diverse leker opp dit og leke der oppe. Planen er å få noen flere puter opp dit etterhvert, sånn at det blir enda koseligere.

5 kommentarer:

Størstepia sa...

Så deilig å ha et eget lekerom!! Det er virkelig noe som hadde trengtes her og! Men, nå har barna hvert sitt rom, så får de heller ha lekene der. Har også laget en egen hobbykrok til dem under trappa, sånn at jeg kan samle alt sånt ett sted.
Det IKEA bordet er vi også superfornøyde med, der sitter han & tegner, eller titter i bøkene sine, eller pusler (slik Daniel gjør der:-)!

Skulle gjerne gitt deg noen tips, men er grønn på sånt;-(
Ha en kos tirsdagskveld!
Klem fra størstepia

Regni sa...

Åh, som jeg ønsker meg et eget rom til alle lekene. Vi er i gang med oppussing, så det skal det bli hos oss også etterhvert. Virkelig praktisk og så lærer kanskje barna noe om å holde orden på egne ting etterhvert? Du har innredet kjempekoselig, tipper det blir mange teselskap der inne i årene som kommer. Jeg har også drømmer om å oppbevare alle klær på vaskerommet etterhvert, og ikke ha klesskap på soverommene, for å unngå masse rot i klærne (like mye fordi jeg er minst like fæl å rote i klærne som jentene sikkert vil bli).

mammaKine sa...

Så deilig med eget lekerom! Nattaklem fra meg :-)

Karen sa...

Kjempefint rom! Vi har også vært inne på tanken felles soverom til ungene + lekerom. Det har liksom aldri blitt noe av, og neste år begynner S på skolen. Da er det sikkert ukult med en teit lillebror på rommet...

Hegeslilleboble sa...

Så kjekt rom:). Må være supert for Daniel! Koselig med kattebildet som har gått i arv synes jeg:).