torsdag 18. april 2013

Vaffeltorsdag


I dag ble det god frokost, ettersom vi regner oss som ferdig med omgangssyken for i år!! Begge barna var i forholdsvis fin form i dag, så nå håper jeg virkelig at vi ikke ser noe mer til dette på lang, lang tid!

Vi har egentlig pleid å bruke forskjellige oppskrifter vi har funnet på nettet, når vi har laget grove vafler her hjemme. I dag brukte jeg rett og slett samme oppskrift som vi bruker på pannekakene, og så la jeg til litt kardemomme og bakepulver, og kuttet litt på melken. Barna her i huset elsker grove vafler, og jeg tror faktisk ikke at de merker forskjell om de en sjelden gang i blant får servert vanlige vafler.
Dagens oppskrift var som følger:

  • 4 egg
  • 1 dl havregryn
  • 1 dl sammalt hvete fin
  • 2 dl hvetemel
  • 2 ss rapsolje
  • 1 ts bakepulver
  • 1 ts kardemomme
  • ca 4 dl melk
Storebror har forøvrig dandert brunosten oppå selv ;)


2 kommentarer:

MaritSyux sa...

Takk for fin oppskrift på litt sunnere vafler :D Fikk lyst på vafler selv.. kanskje det blir lunsj :)

Anonym sa...

I dag skal jeg prøve MammaMonas ovnsbakte torsk :-) Har aldri prøvd søtpotet, så det blir en ny smak-og kanskje det blir sunne vafler til dessert....

Klem fra tanteHilde