lørdag 20. april 2013

Gulv og hjemmedager


Siden vi har gått for et billig IKEA-kjøkken, så har vi tatt oss råd til å skifte gulv i stue, kjøkken og gang. Gjett om jeg gleder meg til å bli kvitt den gule parketten vi har i dag!!? Dessuten synes vi at det er så synd at det er forskjellig gulv i nesten alle rom i huset.
Disse to gulvene fra Tarkett kunne man få til en fin pris på Maxbo i disse dager. Jeg er veldig svak for hvite gulv, men fornuften i meg bestemte at vi burde gå for det andre. Vi har fortsatt mulighet for å ombestemme oss, men jo mer jeg ser på det (nesten) hvite gulvet, jo mer fornøyd er jeg med valget vårt. Jeg ser for meg at man blir mye raskere lei av det hvite gulvet, og så synes jo all skitten!
Ja, og det er nok mor i huset som har de sterkeste meningene om hva som skal velges av diverse interiør, men far i huset må være enig. Og hvitevarene skal han få bestemme heeelt selv altså! De er riktignok integrerte ;)


Siden Daniel kastet opp hele onsdagen, var han hjemme fra barnehagen i dag og. Jeg tror ikke han har vært i barnehagen mer enn fire dager i løpet av de siste to månedene.. Så da må man bare prøve å finne på noe her hjemme. Noe som er populært om dagen er å bygge hytte. På bildet får lillesøster servert litt gulrot utenfor hytta. Det er så utrolig gøy at de kan leke og ha det gøy sammen nå. Ofte skrattler de, og tuller og fjaser. Da glemmer man jo fort de episodene hvor de ikke er like gode venner.
Lillesøster har forresten begynt å ta igjen litt på storebror nå. Hvis han gjør noe hun ikke liker, så klyper hun eller stikker fingrene i øynene hans. Haha, man må jo være streng og si "NEI!!", men inni meg så ler jeg mest ;)

God helg ønskes herfra!!

3 kommentarer:

TreTette sa...

Det er utrolig hvor fort de danner sterke bånd :) Kjenner meg veldig igjen i det siste du skriver, det er godt når minste tar litt tilbake, og det jevner seg litt mer ut :)

Anonym sa...

Hei! Kan jeg spørre hva gulvet dere valgte heter? Holder på å velge gulv, men det er jo en jungel!! Så veldig fint ut det ferdige resultatet hos dere!

Margrete

mona sa...

Hmm.. Jeg husker faktisk ikke hva det gulvet vi gikk for het. Mulig jeg har kvitteringen liggende et sted, men da må jeg nok bruke litt tid på å lete isåfall. Det var ihvertfall en enstavs parkett i eik, som er hvitpigmentert, litt børstet og mattlakket. Kjøpt på Maxbo. Er veldig fornøyd!