mandag 22. august 2016

Klatremusa


Jeg synes det er supert at barna klatrer i trærne. Det er god trening, og så er det jo fint at de kan kose seg med naturen! Men jeg blir av og til litt svett av hun som akkurat har fylt to år. Hun er en skikkelig klatremus, og vil klatre på det meste. Første dagen i barnehagen klatret hun høyt opp på det ene fjellet, hvor de store barna pleier å klatre, og inne i stua her klarer hun å klatre opp på peisen.

I dag hadde hun sin første dag i barnehagen uten mammaen sin. Jeg var der litt i starten, så sa den ene barnehagetanta "Skal du si hade til mamma, Nora?". Da kom det "Hade!!!!!" og et lite vink før hun ivrig fortsatte leken. Jeg måtte spørre om jeg ikke kunne få en hadekos før jeg gikk, og det fikk jeg heldigvis. Det hadde fortsatt å gå bra mens jeg var borte, og hun sier at hun skal i barnehagen i morgen også. Så da må man vel kunne si at innkjøringen har gått fint så langt!

I dag fikk jeg tid til å gå igjennom alt av barneklær her i huset, og minstemor ser ut til å være godt rustet for barnehagen! Det eneste jeg trenger å kjøpe er et par støvler i riktig størrelse. Det er gull å ha noen å arve etter altså!! 

Ingen kommentarer: