tirsdag 23. august 2016

Tilbake til hverdagen


Nå maser jeg mye om denne barnehagestarten her i gården, men det er mange som lurer på hvordan det har gått med minstemor. I dag hadde hun sin første lange dag i barnehagen, mens mor hadde sin første arbeidsdag etter ferien. Det gikk heldigvis veldig bra, og hun hadde lekt og vært fornøyd. I ettermiddag har hun imidlertid vært sliten og litt grinete. Så det var nok greit at hun fikk sove en liten lur i barnehagen, selv om det gjorde at hun var våken et par timer ekstra da hun skulle legge seg i kveld. Vi får se hvordan vi gjør det med soving i barnehagen etterhvert. Foreløpig har vi blitt enige om at hun kan få sove en halvtime hvis hun virker trøtt.

Selv er jeg tilbake i vikariatet mitt som kreftkoordinator, en jobb det er usikkert på hvor lenge jeg får beholde. Derfor tenker jeg hardt om dagen på hva jeg skal gjøre karrieremessig. Man har jo plutselig så mange muligheter! I det ene øyeblikket har jeg lyst til å hive meg på noe etterutdanning, i det neste kunne jeg tenkt meg å prøve noe helt nytt. Men så er jeg jo fornøyd med å være der jeg er også, og det er jo behagelig å ikke ta for mye vann over hodet. Så det kan godt hende at jeg bare blir der jeg er, og tar ekstravakter frem til det dukker opp en passende dagstilling. Time will show!

Ingen kommentarer: