tirsdag 3. mai 2016

Lego-bursdag


Syvåringen ønsket seg legobursdag i år også, akkurat som i fjor. Så da kjørte vi nesten reprise på fjorårets barnebursdag. Vi inviterte alle gutta fra klassen i tillegg til en fetter og en kusine. Jentene fikk sitte på et eget lite bord, mens gutta fikk langbord i stua. Minstemor plasserte vi hos mormor og morfar for anledningen.
Jeg hadde egentlig tenkt til å ha en liten photobooth i år også, men det ble litt stress så jeg tok bare bilde av de som kom og spurte om å få prøve akkurat når jeg hadde et ledig øyeblikk.


Mashmallow legohodene imponerte mange i fjor, og er forholdsvis enkle å lage, så de lagde vi i år også. Oppskriften finner du her. Og siden poden ønsket seg samme ninjagokake som sist, bare i rød i steden for grønnn, så ble det samme kake også. I tillegg hadde vi muffins som far i huset pyntet som ninjagohoder. 


Noe av det mest pppopulære var konfettikanonen som dere ser bilde av i forrige innlegg. Hoho, det var ikke like morsomt å rydde det oppp igjen etterpå bare.. Og så var det superpopulært med pinataen som jeg hadde laget. Den var veldig enkel å lage, så jeg skal nok legge ut en liten oppskrift. Jeg fikk litt dårlig tid da den skulle pyntes da, så den ble så stygg at jeg måtte få fireåringen til å komme og hjelpe meg. Da kunne jeg jo si at det var hun som hadde pyntet den, haha!! Heldigvis så brydde ikke gutta seg om at den så ut som noe som en fireåring kunne ha laget, de syntes den var dritkul!

Vi hadde ikke lagt opp til noen leker eller noe annet opplegg. Så vi sendte barna bare ned i kjelleren for å leke litt imellom pølsespising, gaveåpning, kakespising og pinataslåing. Det funket veldig bra, og alle var fornøyde etterpå. Men uansett så er det alltid stress å arrangere barnebursdag, så vi var veldig glade når foreldrene kom for å hente barna etter to intense timer!!

Da kan vi ihvertfall puste lettet ut og tenke på at vi ikke trenger å arrangere barnebursdag igjen før i februar 2017 ;)

Ingen kommentarer: