søndag 20. desember 2015

Hvis du skal lage èn digg ting til jul....


Da må du seriøst vurdere å lage fløtekarameller!!!! Fy søren, så digge de ble!! Jeg har aldri smakt bedre karameller før, tror jeg..


Jeg så noen andre som hadde laget karameller rundt om kring på sosiale medier, og det så jo så godt ut. Så da spurte jeg like godt kokken i huset om han ikke hadde tenkt til å prøve seg på karameller, og jaggu våknet jeg ikke opp til verdens beste karameller i morges. Snakk om å være heldig!!!


Oppskriften han brukte fant han på Trines matblogg. Han byttet riktignok ut honningen med sirup. Og så kokte han de i 45 minutter og sjekket om de var ferdig ved å ha en dråpe i kaldt vann, sånn som det står i oppskriften. De ble rett og slett helt perfekte! Mmmm... 

2 kommentarer:

Marianne sa...

Vi har laget lakriskarameller i år, de ble også sinnsykt gode!!

Klem fra Marianne og guttan i Larvik

Monica Karin sa...

Jeg har aldri laget fløte karameller før, men de der så digg ut
Jeg tror jammen jeg må prøve meg på noe slikt.
Skal ta og spare oppskriften, så får jeg se til neste jul eventuelt.
I år får det være nok :)

Juleklem