torsdag 3. september 2015

Smitteparty


"Endelig" var det vår tur til å få vannkopper i hus. Ikke at det er gøy med sykdom, men det er jo godt å bli ferdig med akkurat den runden der. Vannkopper er det jo veldig greit å ha fått som barn, da man ofte blir veldig syk om man får det som voksen. I mange andre land vaksinerer de mot vannkopper, så det er sikkert ikke så dumt å ta en vaksine hvis man vet at man ikke har hatt det som barn!
Foreløpig er det mellomste som er syk, men jeg håper at de to andre følger på etterhvert. For en gangs skyld så kom jo en sykdomsrunde som bestilt, det har vel sjelden passet bedre enn nå som jeg uansett går hjemme og vi ikke skal ut og reise med det første. Det hadde jo vært krise å få vannkopper på tre barn etter hverandre om man er i full jobb!

Formen til storesøster er heldigvis forholdsvis bra foreløpig. Jeg har hørt rykter om at dag 3/4 gjerne er verst, så jeg er forberedt på at det skal bli verre. Hun har etterhvert fått ganske mange prikker, som både klør og er ømme. Men allmenntilstanden er fin, og hun spretter rundt her til tider.

Jeg inviterer forøvrig gjerne til smitteparty hvis det er noen som ønsker seg vannkopper :)

Ingen kommentarer: