fredag 28. august 2015

Planer for året som kommer


Jeg fikk et spørsmål i går om jeg har noen spesielle planer for hva minstesøster og jeg skal gjøre i året som kommer. Og det syntes jeg at fortjente et eget innlegg. Jeg begynte å tenke litt på hva jeg egentlig har gjort disse tre gangene som jeg har gått hjemme, og fant fort ut at jeg har gjort veldig lite men allikevel veldig mye. Minstemor er faktisk den eneste av barna som har vært på babysang, og det ble visst bare med den ene gangen. Storebror fikk gå litt i svømmehallen, men ikke noe fast eller med noe opplegg. Storebror var også den eneste som fikk være med på trilletur hver eneste dag - jeg må innrømme at det har blitt alt for lite trilleturer på jentene. Storebror var vel også innom åpen barnehage en gang eller to, men ellers så har vi ikke gjort noen andre "babyting" enn barselgruppe. Men ukene (årene) har flydd avgårde allikevel, og vi har alltid hatt mye planer og mange vi har truffet.

Nå blir det selvsagt annerledes når minstemor skal være hjemme helt til hun er to år. En toåring vil selvsagt kreve litt annen stimuli enn en baby, og barna i barselgruppa har allerede begynt i barnehagen. Samtidig så tenker jeg at hun får mye igjennom sine eldre søsken, som hun kommer til å være sammen med om ettermiddagene og i helgene. Jeg er også så heldig at en av mine beste venninner fikk baby for et par dager siden, og også skal gå hjemme i året som kommer. Ja, og så fant jeg nettopp ut at det er en annen bekjent som skal gå hjemme med sin ettåring i ett år til, så vi har allerede avtalt å treffes en dag for en playdate.

Så foreløpig må svaret bli at vi har minimalt med planer, men jeg ser for meg at vi skal kose oss en del her hjemme, trille litt turer, sykle noen turer, treffe andre som også går hjemme og bare nyte dagene. Erfaringsmessig så pleier ukene å fylle seg opp rimelig fort, selv om jeg tenker at vi ikke skal gjøre så mye :)

Ingen kommentarer: