torsdag 4. juni 2015

Snart skolegutt


Her var det klart for førskoledag på skolen i dag. Bildet gjenspeiler hva eldstemann syntes om det, mens mammahjertet mest synes at det er vemodig at barna blir så fort store. Hvor ble det av den lille gutten min liksom? Herreminhatt altså, jeg skjønner virkelig ikke hvor tiden har blitt av.

Dagen ble kjempefin, og vi er utrolig fornøyd med klassen han kom i. Dessuten så virket læreren veldig koselig, og jeg har hørt rykter om at hun skal være veldig flink. Så dette blir nok veldig bra!!
Barna fikk være noen timer i klasserommene sine i dag, mens vi foreldrene fikk en del informasjon. På slutten av dagen kom alle barna inn og sang for oss, til stor glede for alle de stolte foreldrene.

Jeg må innrømme at jeg har gruet meg litt til eldstemann skal begynne på skolen. Ikke at det er noe jeg går og tenker på hele tiden, men mammahjertet har noen bekymringer rundt det med skolestart. Barn kan jo være så slemme med hverandre, og man hører jo stadig historier om hva de kan finne på å gjøre mot hverandre. Men dagen i dag gjorde ihvertfall at jeg fikk en bedre følelse rundt dette med skolestart, selv om jeg fortsatt synes at det er vemodig. Jaja, det blir vel verre den dagen yngstemann begynner på skolen kanskje..

Ingen kommentarer: