onsdag 13. mai 2015

Ni måneder



Ni måneder har minstemor rukket å bli allerede. Jeg slutter aldri å forundre meg over hvor fort tiden går. Tenk at hun snart ikke er baby lengre, sukk.. 

Minstesøster er rolig og stort sett i godt humør. Men hun kan si ifra hvis det er noe som ikke er greit. Hun sier f.eks. klart ifra hvis de to største plager henne for mye, og stritter imot med hele kroppen om hun ikke vil ned i lekegrinda eller ned på gulvet. 
Hun har lenge krabbet rundt her med bare en tann, men for en ukes tid siden tittet tann nr to også igjennom. Hun reiser seg opp over alt, og har ved noen anledninger sluppet seg litt når hun har glemt seg. Men da er det ikke lenge før hun må hente seg inn igjen eller deiser i gulvet. Jeg er spent på om hun snart begynner å gå langs med ting og imellom ting her. Ja, og for en ukes tid siden så lærte hun seg å vinke. 

Ellers så liker hun å leke med puttekassa si. Alle klossene skal selvsagt ut av boksen. Så om jeg stapper boksen full av klosser og andre småting, så er hun sysselsatt en stund med å tømme alt ut igjen. Duploen er hun også glad i å leke med, og hun er spesielt glad i de små duplodyrene. 

Jeg trodde egentlig ikke at hun har skjønt dette med "nei" enda. Men da hun var på vei til å prøve seg på legoen til storebror og han brølte "neeei", da snudde hun tvert og skjønte tydeligvis veldig godt at der var det bare å holde seg unna. Da storebror hadde lagt seg i kveld satt hun fart for å prøve å få tak i legoen på nytt, men dessverre for henne så var ikke mammaen heller interessert i at hun skulle leke med smålegoen. 

Etter at vi kuttet ut nattpuppen og hun ble frisk igjen så har hun virkelig fått opp matlysten. De siste dagene har hun slukt grøten sin og spist så mye at jeg til slutt ikke har turt å gi henne noe mer. Middag og brødskiver går også ned, så lenge hun kan sitte og plukke selv. Og etter hvert måltid så ser det ut som om jeg ikke har vasket eller støvsugd på minst en uke.. 


Jeg er så utrolig glad for at jeg ikke skal begynne å jobbe fullt riktig enda, og at hun fine frøkna her skal være her hjemme sammen med meg. Men jeg mistenker at tiden frem til jeg er tilbake i full jobb igjen kommer til å gå på en-to-tre uansett, så det er bare å nyte tiden og suge til seg alle de fine øyeblikkene!!

Ingen kommentarer: