onsdag 27. mai 2015

Helgen i dyreparken


Vi overlevde helgen i dyreparken! Dagene gikk bare litt for fort, så jeg rakk visst ikke å oppdatere noe mer her inne. Men på mandagen fulgte vi planen og så på alle dyrene. Vi fikk riktignok en dårlig oppladning til dagen, da minstemor ble syk og ikke sov natten før. Men en dårlig natts søvn kan selvsagt ikke sette en stopper for en lang dag i dyreparken!


Det er en rimelig grei runde når man skal gå igjennom hele parken, og sånn ideelt sett så kunne det vært praktisk å ha med seg søskenvogn. Treåringen klagde litt underveis på at hun ikke orket å gå lengre, og eksåringen syntes det var urettferdig at treåringen innimellom fikk sitte foran på vogna til lillesøster. Men alt i alt så syntes de at det var stas å se på alle dyrene.


Aller mest stas syntes de nok det var der de kunne gå sammen med Afrikanske dverggeiter, Vietnamesisk hengebuksvin, påfugler og diverse andre dyr. Det er nok ekstra stas når man kan ta på dyrene!


Se så søte!!


Storebror hadde gått og hatt lyst til å ta tømmerrenna helt siden vi kom. Vi hadde håpet at pappaen i huset hadde tid til å komme innom imellom litt jobbing sånn at storebror og jeg kunne ta tømmerrenna mens han passet jentene. Men han fikk dessverre ikke tid til å være noe sammen med oss i parken, så etter å ha tenkt på det en stund bestemte jeg meg for å ta med alle tre barna på tur i tømmerrenna. Haha, jeg var litt usikker på om det var lov å ta med tre små barn der - men jeg tenkte at om det er lov, så er det trygt nok. Så so I did. Storebror foran, treåringen bak han, og minstemor foran meg. Jeg tenkte egentlig at hun kunne sitte i bæreselen min, men det var visst ikke lov. Så jeg måtte sette henne sittende foran meg. Litt stress må jeg si at det var, men storebror var strålende fornøyd. Treåringen var ikke like fornøyd, mens minstesøster sannsynligvis ikke fikk med seg hva hun var med på i det hele tatt.


Det ble en lang dag i dyreparken, siden været var fint og det var mye som skjedde. Da sommershowet var over og vi utpå kvelden satt kursen mot leiligheten vår i Abra havn, var det tre slitne små og en rimelig utmattet mamma som tuslet avgårde. Minstemor fikk sitte i bæreselen, mens de to største fikk sitte i vogna. Og akkurat i det vi gikk ut av porten, sammen med en gjeng med andre slitne dyreparkbesøkende, så begynte barna å krangle og treåringen kom flyvende ut av vogna og landet paddeflat i asfalten. I ett lite øyeblikk følte man seg som supermammaen over alle supermammaer, så ble man plutselig nedgradert til den sløveste mammaen av de alle. Haha, takk for den!

På tirsdagen ble vi igjen for å få en dag på badeland sammen med min kjære (riktignok ble planen endret til at de to eldste skulle gå sammen med pappaen sin, siden minstemor hadde feber). Men vi hadde visst ikke fått med oss at badeland ikke åpnet før kl 16 på hverdagene nå før høysesongen starter. Nedtur!! Heldigvis fikk vi en fin tur i parken i steden, før vi satte kursen hjemover.

Så kort oppsummert; Vi har hatt en super langhelg i Abra havn og dyreparken! Nå er vi slitne og gleder oss over at tante Silja og Jørn allerede var på plass her for å besøke oss da vi kom hjem. Dessuten så ble jo min kjære med oss hjem igjen, og alt er jo tross alt mye lettere når man er to om det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Mona

For en fantastisk flott tur dere har hatt i helga. Selvom det sikkert var slitsomt for deg, alene med barna,men de har nok hatt stor glede av turen. Flotte bilder,Mona. Ha en fin kveld.

Klem fra Anne Mari