mandag 13. april 2015

Åtte måneder


I dag er det åtte måneder siden denne frøkna så dagens lys for første gang. Og den siste måneden synes jeg at hun plutselig har blitt så stor på kort tid. Hun krabber stort sett rundt på alle fire her, og reiser seg opp over alt nå. Hun drar i gardiner, river istykker blader og vil gjerne leke med og smake på alt hun får tak i.


Hun er stort sett i godt humør, og elsker å få oppmerksomhet. Men hun kan også leke lenge for seg selv, om hun finner noe spennende. Selv om hun er ganske rolig av seg så er hun høyt og lavt, og jeg synes at hun er flink motorisk.
Hun sover stort sett en litt lang og en kort lur i løpet av dagen. Om natten sover hun litt i sprinkelsengen sin og så ender hun oftest opp i vår seng en time eller to etter at vi har lagt oss. Da er det gjerne verre å få lagt henne ned i sprinkelsengen igjen, så da blir hun ofte liggende hos oss med lett tilgang på matfatet. Med førsemann hadde jeg aldri orket å ha det sånn, men med tredjemann tenker jeg at det er kjekt å få den søvnen man kan få. Og så kan vi like godt ta den kampen når hun er litt større og det forhåpentligvis varer mer enn frem til neste tann eller forkjølelse før vi er tilbake på samme sted igjen.


Etter at vi kom hjem fra ferie har vi også prøvd å komme ordentlig i gang med å spise mat. Nå er vi oppe i to grøt- eller vellingmåltider om dagen, i tillegg til bittelitt middag og gjerne et lite brødmåltid. Hun er veldig glad i brød, men middagen går det litt tregt med. Mest fornøyd ble hun da hun fikk spise litt kokt gulrot og brokkoli selv, som ikke var moset.

Ellers så synes vi som alltid at tiden går litt vel fort. Hadde det ikke vært for at jeg tok ut tidskonto-permisjon så hadde jo faktisk permisjonen min vært over allerede. Sukk!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gratulerer med dine 8 første måneder i livet, kjære Noramor! Suss og klem fra TanteHilde