mandag 23. februar 2015

Seksmånederskontroll


I dag var det klart for lillesøsters seksmånederskontroll. Egentlig skulle jeg også jobbe halv dag i dag, men siden storebror var syk og hjemme fra barnehagen ble det sykt barn dag på mor i steden. Jeg har jo hjemmekontorløsning, men det er ikke bare bare å skulle sitte og jobbe med to barn her hjemme. Jeg prøvde på det i starten av permisjonen. Da hadde jeg sykt barn her hjemme, og skulle prøve å få jobbet et visst antall timer. Det fant jeg fort ut at ble veldig vanskelig, og etter litt fant vi ut at jeg heller måtte sette opp faste arbeidsdager i tilfelle sykdom eller annet.
Jaja, nok om det. Morfar fikk ihvertfall endret litt på planene sine, sånn at han kunne være her sammen med storebror mens lillesøster og jeg dro en tur på helsestasjonen.

På seksmånederskontrollen er det time hos legen på helsestasjonen. Legen ser på øynene, sjekker hørsel, lytter på hjerte/lunger, og kjenner på mage/hofter. For oss var det bare kontroll hos lege i dag, og ikke hos helsesøster. Jeg vet ikke om det er det som er vanlig, jeg innbiller meg at vi alltid har hatt time hos helsesøster også de gangene vi har vært hos lege på helsestasjonen tidligere.
Alt var ihvertfall vel med lillesøster, som ser ut til å utvikle seg normalt. Hun veier nå 7020 gram og er 66,5 cm lang. Ellers kan jeg også melde om at hun såvidt har begynt å dra seg litt fremover på gulvet nå.


Jeg syntes at lillesøster også virket litt pjusk i dag, og i ettermiddag hadde hun også feber her. Storebror har igrunn vært i ganske grei form i dag, men han har fortsatt feber. Så da blir det hjemmedag med minstemor og eldstemann i morgen også. Vi krysser fingrene for at begge to er i fin form igjen i morgen, og at treåringen slipper unna!

Ingen kommentarer: