tirsdag 24. februar 2015

#unbreakablemums


I forbindelse med lansering av den nye serien "Unbreakable Kimmy Schmidt"har Netflix utlyst en konkurranse for oss StreamTeam-bloggere, hvor vi kan vinne noe så fantastisk som en tur til London. Netflix lurer på hva som er mitt unbreakable moment. Hva får meg igjennom dagen når hverdagsmaset føles uoverkommelig og huset står på hodet?


Det er jo LETT! Jeg bare setter barna i sofaen med hver sin ipad og "Pus med støvler" eller "My little pony" på Netflixen.


Så sniker jeg meg ut på kjøkkenet og mesker meg med verdens beste kanelboller, som pappaen i huset har bakt til sin kjære.


Og hvis jeg får dårlig samvittighet for at barna sitter for mye i ro, så beordrer jeg dem ut på treningsmatta. Minstesøster må som oftest ta "planken". 4 x 5 minutter gir meg akkurat nok tid til å spise to kanelboller og drikke en kopp kaffe latte eller kakao.


De eldste må holde show. Det er faktisk helt genialt (sånn bortsett fra at det er vanskelig å smugspise kanelboller), da kan man bare sette seg godt til rette i sofaen med iskaffen i hånda. Det eneste mor må passe på da er å ikke titte for mye på instagram, for da kommer det raskt spørsmål om hvorfor man ser med på telefonen enn på showet..


Jaja, jeg tuller litt nå altså. Selv om jeg innrømmer glatt at ipaden gjerne blir brukt som barnevakt mens middagen lages eller mens de voksne slumrer i sengen en tidlig morgen. Og det å få barna til å holde show er faktisk helt genialt - barna får god trim, og de voksne kan få noen etterlengtede minutter i sofaen.
Men en ting som jeg har blitt avhengig av, det er å kunne ta en iskaffe og lese litt i avisene på nett etter at de eldste barna er levert i barnehagen. Det pleier som oftest ikke å vare lenger enn så lang tid det tar å drikke en iskaffe uten at man føler at man sluker hele kaffen i en slurk, men det øyeblikket er gull verdt i en hektisk hverdag!

#unbreakablemums #KimmySchmidt #Netflix

Innlegget er skrevet i samarbeid med Netflix.

Ingen kommentarer: