torsdag 19. februar 2015

Babymat


Ja, så var vi i gang med denne babymaten igjen da. Med eldstemann leste vi oss opp på hvordan dette skulle gjøres. Nå satser vi vel bare på at vi husker de viktigste punktene, så går det sikkert fint. Det viktige er vel at de nå trenger mat med jern, og de skal ikke ha mat med kumelk, salt eller honning det første leveåret.


Vi har brukt veldig lite middagsglass til våre barn. Det er jo veldig fort gjort å lage litt mat til babyen samtidig som man lager mat til resten av familien. Ofte kan man bare ta til side litt av maten før man tilsetter salt, og mose det passelig mye i forhold til hvor stort barnet er. Her har jeg kokt gulrot, søtpotet og litt brokkoli, tilsatt litt god olivenolje og kjørt det med stavmikseren. Voila, deilig babymat!


Minstemor selv har blitt mer interessert i mat de siste par ukene. Nå blir hun kjempeivrig når jeg lager litt velling til henne om kvelden. Middagen varierer det litt om hun vil ha eller ikke, mens sviskemosen som jeg har laget til dessert går ned på høykant. Til helgen skal hun få grøtmåltid også. Da skal nemlig mor ut på tur med jentegjengen. Gjett om jeg gleder meg!!

Ingen kommentarer: