onsdag 18. februar 2015

Frøken Antibac


Hei! Jeg heter Mona. Jeg er 33 år. Og jeg er frøken Antibac.
Haha, den introen kunne passet fint til meg. Det hender nemlig ofte at jeg har foredrag for venner om smittekjeden og viktigheten av å prøve å bryte denne. Og vi har mange ganger ledd av alle potensielle smittesteder som jeg gjør folk oppmerksomme på. Så da jeg fikk en forespørsel fra selveste Antibac om et samarbeid, da kunne jeg jo ikke si nei. Nå føler jeg meg selvsagt som selveste Antibackvinnen, eller frøken Antibac om du vil. Og min kjære mener at Antibac ikke kunne vært mer heldig med kvinnen de valgte ut til å være ett av sine ansikt utad, man skal nemlig lete lenge etter noen som brenner like mye for disse produktene!

Og så til det seriøse. Det er selvsagt ikke tilfeldig at vi blir syke. Og det er ihvertfall ikke fordi vi glemte å ta på oss lua da vi gikk til bilen før vi skulle i barnehagen i morges. Vi blir syke fordi vi blir smittet av virus og bakterier. Og hvordan blir vi smittet av disse?? Det er selvsagt forskjell på de forskjellige virusene og bakteriene, men de fleste av de vanlige sykdommene som går smitter via direkte eller indirekte smitte. Kliner vi med noen som har influensa, så er det veldig sannsynlig at vi også blir syke. Trykker du på stoppknappen på bussen, så kan det godt hende at han som satt der før deg hadde influensa og hadde hostet i hendene sine før han trykket på den samme knappen. Da kan du også få influensa. Og hvis du er på et offentlig toalett, vasker hendene dine godt etterpå og tar på dørhåndtaket på vei ut. Da kan du være så uheldig at personen foran deg var dårlig i magen og slurvet litt med håndvasken før han tok i det samme dørhåndtaket. Vips, så er du også dårlig i magen!

Og hva kan vi gjøre for å bryte denne smittekjeden?? Jo, da kan vi vaske hendene våre. Enten godt med såpe og vann, eller med Antibac. På sykepleierskolen lærte vi at Antibac faktisk tar knekken på flere bakterier og virus enn såpe og vann. Der lærte vi at vi bør vaske med såpe og vann dersom det er synlig smuss på hendene, men at Antibac er førstevalget ellers. Derfor vasker jeg alltid med såpe og vann når jeg har vært på toalettet eller hvis jeg har fått noe smuss på hendene, mens ellers går det stort sett i Antibac.


Nå har Antibac også kommet med en ny og fancy variant som passer perfekt i veska eller til å stå fremme på benken. Antibac Exclusive er en gel med en mild duft av coral og et mykgjørende og fuktgivende stoff som etterlater hendene myke og gode.

Innlegget er skrevet i samarbeid med Antibac. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Mona!
Takk for tipsene! Jeg har ikke tenkt så mye på dette med telefon- og tastatursmitte!
Skal rette ned å kjøpe meg Antibac!!

Hilsen Hilde