lørdag 17. januar 2015

Passbilder, check


I dag har vi tatt passbilder til alle som trenger nye pass, og det var alle bortsett fra far i huset. Jeg forberedte meg på at det kom til å bli en langvarig affære, ettersom det er strenge krav til bildene. Og barn og baby er intet unntak. Man skal se rett frem, begge kinn skal være synlig, munnen skal være lukket osv.
Som sist, så valgte jeg å ta bildene selv, ettersom jeg tenkte at det var enklest. Og volia, her har vi resultatet. Storebror fikk jeg på første forsøk, minstesøster på andre forsøk, mellomstemor på sjette forsøk og mor selv på omtrent samme like mange forsøk som mellomste. Haha, dette var jo LETT!! Bortsett fra at Adamor ikke ser direkte på kamera da - men skulle tro at den er innafor!?
Da er det bare å få med seg hele hurven på politistasjonen..

Edit: Fant ut at jeg har sett på de gamle reglene, og at ørene nå må være synlige. Så da må vi ta nytt at mellomste. Og for voksne, så måtte man helst ta bilde på politistasjonen. 

2 kommentarer:

Kirsti sa...

Du skal se vår rekke av passbilder. Ser ut som vi er på rømmen hele gjengen. Julia er den eneste som er søt. Bildet de tok av meg, ble tatt med de mørkeste ringene under øynene, uten at jeg visste at de tok det. Helt grusomt! Fine bilder!

Kirsti sa...

Fin gjeng altså. Liker blikket til minsten. Akkurat som stella når blitzen går av ;) Lykke til. Håper dere kan bestille til på passkontoret og at det går tålelig raskt.