mandag 19. januar 2015

Kaffepause


I dag har jeg ikke gjort noe som helst. Jeg våknet i morges og følte meg plutselig helg gåen, svimmel og uggen. Så tenkte jeg at jeg kunne ta hjemmekontor først og så reise inn på jobb en tur på slutten av dagen. Men etter litt jobb fant jeg ut at jeg heller skulle ta en sykedag og gå og legge meg. Så var jeg så heldig at mormor og morfar tilbudte seg å hente de største i barnehagen. Og siden pappaen i huset var sent hjemme og jeg ikke orket å lage mat, så fant jeg frem hjemmelaget pizza fra fryseren som jeg varmet til middag.
Jeg har altså ikke jobbet, ikke hentet barn i barnehagen, ikke laget middag, ikke vært sosial og ikke en gang gjort husarbeid. Haha, så da far i huset kom hjem kunne jeg melde om at jeg faktisk ikke har gjort noe som helst i dag, bare hvilt meg og slappet av.
Jeg vet ikke om jeg hadde sagt at jeg faktisk ikke har gjort noe som helst om jeg hadde vært hjemme en dag med min første baby. Men når man har tredjemann, så føles det faktisk som at man ikke har gjort noe når man bare har vært hjemme med den lille. Det er rart hvordan man kan føle at det er mye når man bare har ett barn. Så får man to, og synes at det er luksus om man bare har med seg en unge ut på noe. Og så får man tre, og da synes man at det er luksus når man bare har to barn med seg ut på tur. Tro om det føles luksus å bare ha ni barn med seg på tur om man har ti barn??

I kveld føler jeg meg heldigvis bedre igjen, så jeg krysser fingrene for å våkne opp og føle meg tipp topp i morgen tidlig. 

3 kommentarer:

Pepperkakefjellet sa...

Haha, ja det er rart! Og når de blir eldre minker de ned til null føler eg. Sjølv om eg er aleine med begge to innimellom er det som om eg er aleine, fordi eg er så vandt med å ha de rundt meg (eller i alle fall i huset saman med meg) - og når eg verkleg er aleine er det som om eg er minus to :)

Håper du føler deg betre i dag!

Anita Husevåg sa...

Jeg kjenner godt på den at det er luksus å bare ha en av guttene med seg på tur, så jeg gleder meg til tredjemann kommer. God bedring - håper du er bedre i dag :)

mona sa...

Hvor gamle er dine barn, Pepperkakefjellet klatrer? Anita, lykke til med tredjemann :)
Og takk, jeg er bedre i dag!