tirsdag 20. januar 2015

5-månederskontroll


I dag var vi på 5-månederskontroll. Det var bare såvidt vi fikk det med oss, ettersom mor selv glemte det helt bort og kom på det åtte minutter etter at vi skulle ha vært der. Men vi fikk kastet oss i bilen, og var der mens det enda var et kvarter igjen av timen. Så da fikk lillemor to vaksiner og vi fikk tatt de vitale målene. Helsesøsteren ønsket egentlig at vi skulle komme tilbake og veie henne etter 3-månederskontrollen, siden hun syntes at hun hadde lagt på seg for lite. Men vi kom oss aldri tilbake på helsestasjonen, og siden jeg ikke har bekymret meg over dette selv, så gadd vi ærlig talt ikke å styre med det. Nå hadde hun lagt på seg sånn at hun følger kurven hun hadde lagt seg på sist, så da har hun nok funnet sin plass på vektskalaen. Jeg hadde selvsagt ikke med helsekortet, siden jeg kom på at vi skulle på helsestasjonen da vi var i barnehagen, så de presise målene har jeg ikke. Men jeg mener at hun veide ca 6600 gram og var 64 cm lang.
I kveld har hun vært litt grinete og utilpass, og jeg lurer på om hun ikke var litt varm også. Har vi flaks, så kanskje bivirkningene av vaksinene gjør at hun sover ekstra godt i natt.. Jeg krysser fingrene!

1 kommentar:

EventyrElin sa...

Haha, den der "ups, skulle burde fikk ikke" har kommet over oss også... ;) Hun er nydelig!