fredag 30. januar 2015

Lekerommet


I dag har lekerommet åpnet igjen, etter å ha vært stengt i en liten uke. Jeg er så fornøyd med endelig å ha fått malt de fæle veggene som storesøster en gang tegnet ned. Og jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke satt sengen denne veien i første omgang, for det lille rommet virket mye større med en gang vi snudde sengen. Plutselig ble det mye bedre gulvplass, til glede for både mor og barn.

Som jeg har nevnt før, så deler barna soverom selv om vi har nok rom til at de kunne fått hvert sitt. Vi synes at det er koselig at de deler rom, og så er det utrolig deilig å kunne ha et eget lekerom! Lekerommet ligger nærmest stuen av rommene i huset, og er så og si alltid rotete. Men de drar mye leker ut i stuen allikevel altså, og vil gjerne leke her ute hvor vi oppholder oss.

Nesten alle lekene har vært i kjelleren mens jeg har holdt på å male, så det var to fornøyde barn som kom hjem fra barnehagen i dag. Og det til tross for at bare en fjerdedel av lekene har kommet på plass enda. Jeg har ikke tenkt til å ta opp alle lekene heller, siden jeg synes at de har alt for mye. Planen er å gjemme ting unna i kjelleren, og se om de etterspør det. Så nå i første omgang tar jeg bare opp de lekene som jeg vet at de leker mest med. Men det er nok flere leker enn de jeg rakk å ta opp i dag som må på plass altså, storebror savnet ihvertfall legoen sin og den nye bilbanen som han fikk til jul.


Siden jeg ikke fikk gjort ting ferdig der inne, så har jeg heller ikke tatt bilder. Men dette kartet måtte jeg ta bilde av nå i kveld, etter at storebror og jeg fikk hengt det opp. Det er et "scratch map", som han fikk til jul av oss. Storebror synes at det er spennende med kart, og ekstra gøy var det når vi kunne skrape ut de landene som han har besøkt. Vi hang det litt høyt oppe på veggen, sånn at det forhåpentligvis ikke blir skrapet av småsøstre eller gjester. Jeg har ikke bestemt meg enda for om vi skal skrape ut de landene hvor han bare har vært noen timer på en flyplass også, så vi får se om det blir noen flere land som skrapes ut. Ja, og ett nytt land kan ihvertfall skrapes når vi reiser til Florida om noen uker - hurra!! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint det ble :-) spør om Ada har sett flere edderkopper der. Da kommer tøffe Jørn og tar de..hilsen tankte silja

Pepperkakefjellet sa...

Vi har også eit slikt skrapekart,http://pepperkakefjellet.blogspot.no/2013/07/verdenskart-skrap-av.html

Vi har ikkje med flyplassland. Hmm, det var veldig lurt å gje slik til kartglade barn! Storebror har eit stort verdenskart på rommet sitt, og er veldig opptatt av land. Gøy med kart! :) (og lurt å henge det høgt opp;))