tirsdag 6. januar 2015

Latskapen lenge leve


Jeg leste i VG i dag at en interiørfyr mener at man er lat om man ikke har ryddet bort julen enda. Så da må jeg bare innrømme at her lever latskapen i beste velgående.

Jeg er vokst opp med at vi pynter huset på lille julaften, og så rydder vi bort jula 13. dag jul. Og siden det er 13. dag jul i dag, så har jeg fått ut juletreet og samlet all julepynten på bordet i stua. Lengre enn det kom jeg ikke. Min kjære jobber lang dag i dag, og er ikke hjemme fra jobb enda. Og det begrenset seg visst litt hva jeg orket etter at det har gått i ett hele dagen. Så da minstemann var i seng nærmere kl 22, så fristet det mer å sette seg litt i sofaen her.
Jaja, vi får se hva mor orker etter en full arbeidsdag med minstemor på slep i morgen. Jeg fikk heldigvis et tips i dag om at noen har tradisjon med å rydde ut jula 13. januar. Så da har jeg heldigvis en uke på meg enda!

Har dere fått ryddet ut jula??

3 kommentarer:

Pepperkakefjellet sa...

Eg har VG- og Dagbladetstopp i januar, så eg har ikkje lest artikkelen du refererer til. Men ja, vi har rydda ut. Ikkje fordi vi ikkje er late, men fordi vi gjorde det i helga når vi hadde tid :) Men så pynta vi huset til advent da, så eg var mektig lei ;) Sett deg med beina høgt - ingen stress! Ha ein riktig fin dag! :)

Anonym sa...

Du kan sette deg ned med goooood samvittighet Mona! Det "normale" er å pynte til jul lillejulaften og å rydde ut jula 20.dag jul, dvs 13.januar! Så du ligger jo meget godt an! :D

Håper arbeidsdagen med lille søte på slep gikk etter planen :)

Åshild sa...

Jeg rydder ut jule mellom den 6.og 13.januar, ikke fordi jeg er lat, men fordi det er slik det skal være. men så pynter jeg ikke ferdig før lillejulaften heller.