onsdag 14. januar 2015

Fem måneder


I dag er lille tuppelura vår fem måneder gammel. Hun som fortsatt stortsett alltid er blid og fornøyd, men litt skeptisk til ukjente. Hun snurrer rundt på gulvet her, og elsker å ligge og utforske alt som er i nærheten. Nå har hun også kommet i den alderen hvor hun tar tak i alt jeg holder i, så lenge det kommer innenfor hennes rekkevidde.

Hun sover ikke så godt om natten, men på dagen kan hun finne på å sove fire timer i strekk. Om dagen legger hun seg også lett som bare det, mens på kvelden er hun ofte misfornøyd med å måtte legge seg, og kan styre lenge og vel før hun faller til ro. Jeg har prøvd å legge henne tidligere og jeg har prøvd å legge henne senere, uten å finne noe som fungerer bedre. De siste dagene har hun imidlertid falt lettere til ro, så da kan vi jo satse på at det bare er en liten periode, som er over for denne gang.

Storesøsknene spør alltid etter henne om hun ikke er i nærheten, og er kjempeglade hver morgen når hun våkner; "Daniel, Nora er våken!!!!!!" går ofte igjen her. Og da løper de begge i full fart inn for å kose litt på henne. Det er nok lettere å få en tredjemann inn i huset, for vi har vel egentlig ikke hatt noe sjalusi i det hele tatt. Storesøster hadde riktignok en periode med ekstra trass her en stund etter at hun ble født, men det kan jo tenkes at det bare var den rette alderen som kunne få skylden for det også.

Og jeg må si at det er visst noe i det der med at tiden går fortere og fortere for hvert barn man får. Jeg skjønner virkelig ikke hvor de siste fem månedene har tatt veien...

Ingen kommentarer: