lørdag 8. november 2014

Tumletid og messetid


Vi har vært på KidsExpo på varemessa i Lillestrøm i dag. Der var vi invitert til Tumletid med bObles, før selve messen åpnet. Vi har vært på tumletid en gang før, det kan du lese om her.  Den gangen hadde jeg aldri sett bObles før, og var spent på om det ville være noe som barna likte. Men barna likte det så godt at jeg ikke var i tvil om at jeg hadde lyst til å dra igjen da vi fikk en ny invitasjon!


bObles er barnemøbler/leker designet for å innby til fysisk aktivitet og for å stimulere balanse og koordinasjon. De er laget i et slags slitesterkt og giftfritt skumgummi, som tåler en støyt samtidig som det ikke lager hakk i parketten.


Jeg har faktisk blitt litt bObles-frelst etter å ha vært på dette et par ganger, og kunne gjerne tenkt meg å fylle kjellerstua med disse tingene. Prisen er nok litt stiv for å fylle opp hele kjellerstua, men det er mulig at det kommer noe fra mormor under juletreet her ihvertfall.


Ved første øyekast så ser man kanskje ikke alle mulighetene med disse tingene, men det er utallige måter å kombinere og å leke med disse på. Og i dag fant jeg ut at de kommer i grått også, noe som hadde passet perfekt inn i stua her.


Etter tumletiden tok vi oss en runde på messeområdet. Det var masse spennende å se på, og å leke med. Barna her var spesielt glade for å bygge lego, og for å se på alle de fine legofigurene som var bygd opp. Storesøster fikk også helt dilla på Knerten, etter at han hadde vandret rundt på området. Hun lurte på om ikke knerten kunne komme på besøk her hjemme.


Jeg vurderte å dra på dette alene med barna, ettersom min kjære skulle jobbe. Heldigvis så spurte jeg mormor om hun ville være med. Hoho, jeg ble svett nok med tre barn på et stappfullt messeområde, selv når jeg hadde med meg god hjelp! Bildene er forøvrig tatt før selve messen åpnet, eller rett etter åpning. Da vi reiste hjem var det smekkfullt..


Takk til bObles for en fin dag! Og til Ellinor, som vi også traff på tumletid i dag.

Ps: Det ser kanskje ut til at storesøster er i bånd på det siste bildet. Men det er bare hun som insisterte på å bære en liten goodiebag, som var så lang at hun slepte den etter seg..

1 kommentar:

Spesiellinor sa...

Så fine bilder :) litt mer aktivitet i de større barna, he he. Skal få lagt ut mine og straks. Var kjekt å se dere!

La inn i innlegget hvor ting var kjøpt nå, men papiret er ihvertfall fra Panduro og båndet er sånn "bakers twine" som jeg har bestilt på ebay. Er bare en type hyssing, og har sett de har det i butikker også. Skal få lagt ut mal på gavelappene også :)