søndag 16. november 2014

Helgen


Helgen har som vanlig rast avgårde. I går gikk det stort sett i ett fra tidlig morgen til sen natt (som det stort sett gjør når man har barna alene hele dagen). Vi var på julemarked, hadde besøk av fetter og kusine, var på teaterforestilling og spiste middag ute. Da vi kom hjem var det allerede langt over leggetid. Men det passet igrunn fint, for akkurat i det jeg hadde fått barna klare for sengen, så kom mormor og morfar hjem fra konsert. De var så snille å komme hjem med en gang konserten var ferdig, sånn at jeg kunne få gå i bursdagsfest. Far i huset jobbet hele dagen, som han stort sett har gjort de fleste lørdager hele høsten. Men det er det heldigvis snart slutt på, for en stund ihvertfall :)


Så da fikk jeg meg en aldri så liten fest også. Og siden min kjære hadde jobbfest i Oslo, og derfor ble i der over natten (en liten avtale vi inngikk da vi flyttet på landet. Hotellovernatting i byen hvis det skjer noe spesielt, så slipper man å dra hjem så tidlig), så hadde jeg hele huset for meg selv da jeg kom hjem her i de sene nattetimer. Jeg kan ikke huske sist jeg sov helt alene noe sted, en merkelig følelse. Men det var jo veldig deilig da jeg kunne sove litt ekstra utpå om morgenen. Mormor kom med minstemor litt utpå morgenkvisten, sånn at jeg kunne amme henne igjen. Og siden jeg dro sent i bursdagsfesten, og ammet henne rett før jeg dro, så fikk hun faktisk bare flaske en gang mens jeg var borte.


I dag har vi stort sett tatt livet med ro her hjemme. Far i huset har bakt kanelboller, barna har lekt, kranglet, sett på tv, hørt på musikk og lekt litt til. Og så har nabojenta vært over her en liten tur, til stor glede for storesøster. Og vips, så var helgen over igjen.

Ingen kommentarer: