søndag 26. oktober 2014

Helgen



Her har vi fått gjort litt fornuftig i helgen. I går var barna og jeg alene her igjen, med pappaen på jobb. Jeg prøver å legge litt planer for de dagene hvor jeg har barna alene, så i går fikk vi besøk av to venninner med tilsammen 4,5 barn (0.5 barnet er i magen ;)). Etter besøket disket jeg opp med sushimiddag, før jeg dro med meg gjengen på butikken for å kjøpe lørdagsgodt. Jada, vi har begynt med det hos oss også nå. De må være flinke å rydde da, så får de litt ukepenger som de kan bruke deler av på lørdagsgodt. Jeg tror det var noen andre mødre på butikken som svettet litt av å se meg med minstemor på armen mens jeg plukket smågodt og forsøkte å minne storesøster på at hun IKKE måtte ta på godteriet. Men vi kom oss helskinnet igjennom butikken, og barna fikk betalt for hver sin lille pose. 
Etterpå ble det Sauen Shaun på Netflix, mens barna nøt godisen de hadde kjøpt. Og jeg tror det var de første minuttene den dagen hvor jeg kunne sitte ned og bare slappe av, puh. Og takk for Netflix, for klokken hadde allerede rukket å bli så mye at barnetv var ferdig for dagen. 



I dag har vi brukt dagen på å få gjort uteområdet vinterklart. Vi har satt bort hagemøbler, vannslanger, blomsterpotter, trampoline og andre ting som har slengt rundt. Haha, jeg har vel snakket om å ta inn den trampolina i mange uker nå, så det var godt å endelig få det gjort. Nå kan jeg sitte her og høre på vinden, uten å være redd for at trampolina skal fly avgårde. Herlig!

Ønsker alle en finfin uke!

Deler av innlegget er skrevet i samarbeid med Netflix. 

Ingen kommentarer: