onsdag 15. oktober 2014

Barselgave


Jeg har jo glemt å vise frem barselgaven jeg fikk av min kjære. Jeg vet at det er mange delte meninger om at mor skal få barselgave av far. Noen mener at far fortjener gave like mye som mor, og noen mener at det er tull med gave i det hele tatt. Selv synes jeg at det er en veldig hyggelig ting, og jeg kan ikke helt se argumentene for at far skal få barselgave. Altså, gaven til han er jo den lille babyen, og han får jo babyen helt "gratis". Mens vi damer må gå gravide i 9 mnd, med alle de plager det fører med seg, og så er det jo ikke til å stikke under en stol at det gjør vondt å føde. Selv om jeg synes det er en fin ting å være gravid og å føde, så synes jeg jo også at det er LITT av en jobb.. Så i mine øyne har kvinnen gjort seg fortjent til en liten gave. Det trenger jo ikke å være noe dyrt!
Jeg synes forresten også at det er koselig å ha noe som jeg kan fortelle til barna at "den fikk mamma i gave av pappa da du kom til verden!".

Så da vi kom på barselrommet etter fødselen overrakte min kjære en liten pakke til meg. Ikke dårlig at han klarte å ordne gave til mor denne gangen også!! Med eldstemann fikk jeg en nydelig ring, med mellomste et nydelig smykke, og denne gangen fikk jeg også et nydelig smykke.
Og sånn til tips for andre kommende mødre: gutta har gjerne ikke hørt om denne tradisjonen før, så når dere venter førstemann er det lurt å fortelle om fine gaver andre damer har fått på fødestua ;) 

Ingen kommentarer: