tirsdag 2. september 2014

Og sånn går no dagan..


Har jeg nevnt at dagene flyr avgårde??? Jeg har jo store planer for alt jeg skal utrette i løpet av denne permisjonen, jeg tipper at jeg sikkert ikke får gjort halvparten..

Dagene begynner med at de to eldste våkner rundt kl 06-07, og pappaen i huset reiser på jobb. Da kan jeg like godt stå opp jeg også, siden de eldste vekker minstemann hvis jeg prøver å dra meg litt i sengen. Så etter en dusj, frokost, amming og påkledning og stell av tre små reiser vi til barnehagen. Innen jeg er hjemme igjen er klokken rundt 09.30. Da har jeg jo good tid til å få gjort en hel masse. Ihvertfall om jeg hadde vært litt strukturert.. I steden så surrer jeg rundt her, drikker iskaffe, sitter på nettet, tar bilder, ammer, skifter bleier, ammer igjen, vasker klær og vips så er det på tide å hente de to i barnehagen igjen.
I dag fikk jeg trillet en passelig lang tur da, og de fleste dager har jeg en eller annen avtale. Planen er liksom at jeg skal sette av ca to dager i uken til sosiale aktiviteter, to dager til jobb og en dag til prosjekter i huset i denne permisjonen. Hoho, vi får se hvordan det går :P Kjenner jeg meg selv rett så legger jeg alt for mange planer, og rekker ikke over det jeg har tenkt å gjøre her hjemme.


Jeg kom plutselig på at jeg har helt glemt å skrive fødselsrapport også. Jeg skal prøve å få gjort det i løpet av denne uken. Den må jo skrives mens man enda har det friskt i minne. Jeg lover å dele!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! Jeg ramla innom her da jeg googla "deilig barseltid", jeg er nemlig gravid - og jeg orker ikke flere skrekkhistorier om hvor forferdelig alt er når man blir mor. Så jeg vil bare si tusen takk - det er deilig å lese en blogg hvor fødsel og permisjonstid ikke bare er fryktelig og forferdelig!

Håper du får en fortsatt god permisjonstid!

mona sa...

Takk for det :) Jeg koser meg maks, og det gjorde jeg også med førstemann. Så det trenger absolutt ikke å være så slitsomt og hardt som noen opplever det! Masse lykke til til deg :)