onsdag 30. juli 2014

Fødebagen


Ja, siden termin nærmer seg med stormskritt, så har jeg nå begynt å pakke fødebagen. Tidligere har vi ikke hatt for vane å holde oss så lenge på sykehuset, men vi får se hva vi gjør denne gangen. Med to småtroll hjemme fra før kan det jo hende at det er deilig å slappe av litt på sykehuset før vi setter kursen hjemover.

Fødebagen min inneholder omtrent dette:
2 løse og gode bukser til mor
3 ammevennlige topper til mor
undertøy (både amme bh og vanlig bh. Jeg har aldri likt så godt amme-bhene, så stort sett har jeg bare brukt vanlige bhèr i ammeperioden.
Nattbind
Ammeinnlegg
Hentesettet til babyen
To kjønnsnøytrale, en rosa og en blå body
En kjønnsnøytral og en blå bukse med ben til babyen
En liten kjole til babyen (jaja, måtte bare pakke den med i tilfelle vi blir der i noen dager og det er en liten frøken som gjemmer seg i magen)

Før vi reiser kommer jeg til å pakke ned:
Mobiltelefon, mobillader og lommebok
Helsekortet
Toalettsaker (inkludert mascara og sånn, det er deilig å kunne føle seg bittelitt vel etter fødselen. Og purelan).
Fotoveska (inkludert batterilader, ekstra batteri og overføringskabel).
Mac - Ja, jeg må jo ha tilgang til bilderedigering
Trådløs nettilgang - Jeg må jo kunne dele noen bilder av den lille!
Bilsetet til babyen (basen står klar i bilen)

Og så vurderer jeg å kjøpe litt snacks og få mannen til å smøre en matpakke til å ha i veska. Ikke nødvendigvis til før fødselen er overstått, men jeg har blitt veldig sulten etterpå de andre gangene - og da er det ikke sikkert at de tørre brødskivene de kan tilby på føden frister.
Har jeg glemt noe viktig da tro??

Jeg er fortsatt ganske så slapp og sliten, men i dag har jeg ihvertfall begynt så smått med å finne frem litt utstyr og sånn her. Det skal bli godt å få ting på plass, sånn at vi bare kan vente på den lille!

Nå sitter mannen her og ser på House of Cards på Netflix. Om dere ikke har sett den, så er den verdt å få med seg! Jeg er alltid sånn som sitter og ser med et halvt øye på det mannen ser på, og House of Cards er en av de seriene som jeg må følge litt ekstra godt med på!!

Ingen kommentarer: