tirsdag 20. mai 2014

Syk lillesøster


Haha, det er nesten så jeg ikke tør å skrive at lillesøster har blitt syk i dag. Siden det forrige innlegget jeg postet var om bading i hagen i mai.. Men det er altså ikke sånn at man blir syk av litt trekk eller av å bli litt småkjølig, selv om alle tror det fordi vi lærte det da vi var barn. Man blir syk fordi man blir smittet med bakterier eller virus. Og det er jo ganske logisk at lillesøster sikkert har blitt smittet av sin mor, som har vært rimelig forkjølet i helgen.

Jeg trodde at barna var friske og raske da jeg leverte de i barnehagen i morges, men utpå formiddagen fikk jeg telefon om at lillesøster hadde fått feber og var helt slått ut. Så da var det bare å pakke sammen på jobb, og klargjøre for hjemmedag i dag og i morgen. Så får vi håpe at det er raskt overstått, sånn at ikke hele uka går med til sykdom for oss.
Stakkar, sjekk lymfeknuta som er hoven på halsen hennes da! Jeg synes faktisk at den så større ut i virkeligheten, og den var visst øm også. Jeg husker at storebror hadde en sånn hoven lymfeknute en gang også, men da var han frisk og rask ellers. Den gikk tilbake etter noen dager, om jeg ikke husker feil. 

Ingen kommentarer: