lørdag 3. mai 2014

Barnebursdag - Labyrint


I dag har storebror i huset hatt barnebursdag her. Og jeg må si at jeg er glad for at det bare er en gang i året disse små har bursdag. Puh, det er jammen litt styr med barnebursdag!!!
Det ble 13 barn som dukket opp her til slutt. Jeg må innrømme at jeg sendte ut invitasjonen i barnehagen så sent som mulig, i håp om at ikke alle skulle komme. Og heldigvis fungerte planen min, det var ihvertfall en del som ikke kom.

Jeg hadde på forhånd gitt beskjed om at vi kom til å være ute, så lenge været holdt seg sånn halvveis greit. Vi var litt i tvil i morges da det var veldig surt, men jaggu dukket ikke solen også opp omtrent samtidig som gjestene. Så maten ble inntatt utendørs, og der prøvde vi også å holde leken.


Storebror hadde på forhånd fått velge mellom noen temaer for bursdagen, og valget falt på "Labyrint". Dere har vel sett programmet på nrk super?? Veldig populært her i huset ihvertfall. Planen var å lage en sjokoladekake som skulle ligne på Taurus. Men jeg fikk ikke tid til å pynte kaka, så den ble far i huset stående med mens vi andre spiste pølser. Hoho, sorry kjære!! Kaken ble uansett veldig populær, selv om vi måtte forklare at det ikke var en krokodille, men Taurus som var "avbildet".


Jeg er vanligvis ikke så glad i grønt, men når man har Labyrintbursdag så må selvsagt pynten være grønn. Så grønne sugerør, servietter, ballonger og bordpynt ble kjøpt inn. Far lagde også livspuck-muffins og verdens kuleste fruktpinnsvin, mens jeg lagde glass med grønn gele som ble servert som slim.


Til slutt hadde vi et par leker som var inspirert av Labyrint. Til den første leken kom selveste Taurus og "slimet" ned deltakerne med vannpistol dersom de tråkket utenfor "øyene" vi hadde lagt utover plenen. Taurus var visst litt skummel, så det var ikke alle som turte å prøve seg.


Til slutt måtte barna klare et memoryspill for å få godtepose. Og godteposen var det også selveste Taurus som delte ut.


Som vanlig så er jeg ikke så glad i å putte alt for mye godteri i sånne poser, så der var det mest klistremerker og sånne ting - og så fikk alle barna hver sin vannpistol.


Ble ikke Taurus fin?? Det var tante Silja sin idè med gassmaske. Og jeg ble lykkelig da jeg kom på at jeg hadde fullt utstyr i kjelleren, siden jeg er med i Sivilforsvaret.


Etter bursdagen fikk far i huset ryddejobben, mens mor satt seg ned med ett slitent bekken. Heldigvis virket barna strålende fornøyd, så da var det vel verdt all jobben. Forresten så ligger krona til Daniel fortsatt flatt oppå peisen her, etter at jeg la den til tørk.. Fint at jeg brukte lang tid på å få klippet den til og ordna, og så glemte jeg helt å stifte den sammen og gi den til bursdagsbarnet!

Ingen kommentarer: