tirsdag 8. april 2014

22 uker


Jeg tenkte at jeg skulle komme med en liten statusrapport på 22 uker:

Termin: 12 august 2014

På vei: 22 + 3


Igjen til termin: Fire måneder


Kjønn: Det blir en overraskelse til fødselen


Utålmodig: Ikke i det hele tatt. Tiden går veeeeeldig fort..


Aktivitet innenifra: Mye liv til tider. I dag har den lille snudd seg, og begynt å sparke oppover isteden for ned mot blæra. Så plutselig kan vi se sparkene like over navelen. 


Bestemt navn: Nei - vi har ingen navn på liste foreløpig


Vektøkning: Har ikke veid meg siden siste oppdatering på 20 uker, men tipper rundt 6 kg. 


Vann i kroppen: Litt tidlig for det enda


Barnerom: Den lille skal få sove inne hos oss i starten, så får vi se hvordan vi fordeler barna på rom her etterhvert. Vi tenker vel kanskje at storebror kan få eget rom til skolestart, så kan den lille flytte inn til store(lille)søster. 


Utstyr: Vi har det meste fra før, og foreløpig har vi ikke gjort noen innkjøp. Vi har begynt å planlegge hentesettet som mormor skal få strikke da. 


Strekkmerker: Noen små som jeg fikk på magen med lillesøster har kommet mer til syne, men det har ikke kommet noen nye foreløpig. 


Melk i brystene: Nei, ikke som jeg har merket ihvertfall. 


Tanker om fødselen: Foreløpig så gleder jeg meg til fødselen. Jeg må vel prøve å forberede meg på at det kan bli verre enn hva det var 1. og 2. gangen, men det får jeg gjøre når det nærmer seg termin. 


Plager: Jeg har overraskende lite plager, og nyter det. Det mest plagsomme er at jeg får mye kramper i leggene om natten. Ellers så kjenner jeg at armene raskere dovner bort og at jeg av og til får litt halsbrann. 

Matkikk: OMG, jeg har lyst på noe søtt HELE tiden. Piner meg selv igjennom arbeidsdagene når jeg støtt og stadig kjører forbi matbutikkens plakater om tilbud på smågodt og store plater med sjokolade. Jeg kunne sikkert spist boller, pannekaker og sjokolade hver eneste dag og flere ganger om dagen om jeg skulle latt lystene styre. Og så har jeg fått veldig lyst på iskaffe eller kaffe latte. I første trimester hadde jeg ikke lyst på det i det hele tatt, men nå ønsker jeg meg gjerne flere i løpet av dagen, men jeg prøver altså å holde meg til en eller maks to om dagen. 


Kynnere: Litt innimellom. Fikk faktisk så mye og vonde kynnere i bilen på vei ned fra fjellet at jeg ble litt bekymret, men det ga seg heldigvis. 


Tungt: Foreløpig føler jeg meg ganske så lett og fin. 


Høygravid: Laaangt ifra ;)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så flott mage! Dette virker jo som en drømmegraviditet :D (ikke utålmodig, og tiden går fort!) :D Jeg hadde også leggkrapmper, men det hjalp faktisk med magnesiumtabletter og magneter i sengen. Dette med magnetene er jo ikke bevist at fungerer, men jeg kjøpte i allefall noen krafitge magneter på Clas Ohlsson og la de under madrassen...de gjorde i allefall ingen skade ;o)

Kirsti sa...

Så fin du er. Og spennende å ikke skulle vite hva det blir. Jeg syns også det går kjempefort med nummer to. Nå er jeg 27 uker og noen dager.(til og med det klarer jeg ikke holde styr på med nummer to, men må av og til sjekke appen jeg har for andre lurer veldig på dette). Deilig at du heller ikke har noen plager. Jeg har også et ekstremt søtbehov. Sjokomelk til frokost- ja takk!

Vigdis sa...

Så fin mage :)