tirsdag 4. mars 2014

Status, 17 uker


Nå blir det mye gravidprat her. Men jeg synes det er koselig å ha dokumentert litt fra svangerskapet, og om jeg ikke skriver det her, så blir det heller ikke skrevet noe annet sted. Tredjemann blir jo ofte litt glemt når det kommer til dokumentasjon underveis i oppveksten, og det må vi prøve å unngå, eller hva?!

Nå har jeg passert 17 uker, og tiden for ordinær ultralyd nærmer seg med stormskritt. Med førstemann kjente jeg ikke liv i magen før rundt uke 20. Da lå morkaken på fremsiden, og tok imot sparkene. Med andremann kjente jeg liv rundt uke 11-12 allerede (ja, jeg trodde egentlig ikke at det var mulig jeg altså. Men jeg fikk det bekreftet da vi var på tidlig ultralyd og jeg kjente det samtidig som jeg så det på skjermen). Og det tror jeg at jeg har gjort denne gangen også. Jeg kjente ihvertfall noe som jeg tror var den lille første gang da vi var i Thailand. Nå har jeg kjent liv daglig i et par uker, og i går kveld fikk min kjære også kjenne det utenpå magen for første gang. Tenk at det ligger en bitteliten baby der og sparker så hardt at vi kan kjenne det så tidlig! Det blir nok en liten fotballspiller det her ;)

Formen ellers er veldig fin nå. Nå er jeg i en veldig god periode, og synes at jeg har fint lite plager som kan relateres til svangerskapet. Erfaringsmessig så er det vel bare å nyte det så lenge det varer!

Vekten har jeg ikke fulgt med på, men jeg merker jo at klærne har blitt veldig trange (en del av klærne kan jeg ikke bruke lenger), så jeg har nok gått opp noen kilo allerede. Jeg regner med at jeg legger på meg rundt 20 kg denne gangen også, sånn som jeg har gjort de andre gangene. Jeg synes ikke at jeg spiser så annerledes når jeg er gravid enn ellers, men det virker som om forbrenningen min endrer seg veldig så snart jeg er gravid. Så det er nok noe jeg bare må ta med meg..

Ellers så rekker jeg ikke å tenke så mye over at jeg er gravid. Tiden frem til august kommer nok til å gå alt for fort, og vips så sitter vi her med tre søte små!

1 kommentar:

Unknown sa...

Så fin mage du har :)
Håper formen din fortsetter å være bra! Jeg hadde alle plager i boka fra første start :( Gulp!! :(