fredag 7. mars 2014

Bedre sent enn aldri?? (håndarbeid)


For ca 1,5 år siden begynte jeg på noe som skulle bli et lite teppe. Så bestemte jeg meg for at det heller skulle bli en pute. Her om dagen tok jeg arbeidet frem igjen, og bestemte meg for å få det ferdig og for at det måtte bli et lite teppe. Jeg hadde ikke lengre lyst på noen brun pute, dessuten var det litt forskjell på garnnøstene som ble brukt, og jeg er redd det hadde syntes for godt på en pute.
Et sånnt prosjekt som dette er vel sånn som flinke strikkere bruker et par dager på... Jeg brukte altså nesten to år. Haha!
Teppet er strikket med dobbelt garn og tjukke pinner. Det er bare rettstrikk frem og tilbake, så hvem som helst kan klare det! Jeg gleder meg til å prøve det på en fotoshoot :)


Den dagen jeg fant frem teppet for å begynne på det igjen, endte jeg imidlertid heller med å lage et bittelige hårbånd. Det var kjempeenkelt å lage, jeg bare heklet en passelig lang remse til et nyfødt hode, og festet endene sammen. Så heklet jeg enda en remse, som jeg sydde sammen til en "blomst", og festet det hele med en perle i midten. Fort gjort, og så ble den ikke så verst heller, eller hva?
Haha, jeg brukte litt tid på å se igjennom gamle prosjekter jeg hadde liggende også altså. Så nå blir neste prosjekt å få ferdig en liten jakke som jeg begynte å strikke da jeg gikk gravid med lillesøster. Det er bare om å få opp farten hvis jeg skal få gjort det før hendene mine blir helt udugelige for håndarbeid!! Jeg har nemlig slitt med carpal tunnel syndrom i armene i begge de forrige svangerskapene, og kjenner at det har blitt verre allerede..

Ingen kommentarer: