onsdag 27. november 2013

Ny kjole til jul


Som året før, så har jeg bestilt en kjole til lillesøster til jul. Og mormor stiller som alltid villig opp, og strikker for meg. Hva skulle man gjort uten snille besteforeldre??


Kjolen er fra en gammel oppskrift, og het "minsten". Den skulle strikkes i "mini butterfly". Det garnet har gått ut av produksjon, så etter råd fra damen i garnbutikken gikk vi heller for alpakka.

Oppskriften fikk jeg tilsendt fra en kollega, etter å ha vist frem et bilde av meg selv i den samme kjolen. Nydelig kjole, eller hva??

Jeg gleder meg ihvertfall maks til at lillesøster skal få ta den i bruk. Hun har allerede fått prøve den, og ville ikke ta den av seg igjen. På bildet under ser dere undertegnede selv i den originale kjolen :)


2 kommentarer:

Unknown sa...

Nydelig kjole, Ada blir nok kjempefin i den! Hos oss har bestemor operert armene sine, så vi har hatt akutt mangel på hjemmestrikk i hele høst - dere er veldig heldige :o) Jeg må nok ta pinnene fatt selv, tror jeg, hvis det skal bli noe greie på garderoben til min lille frøken.

Marianne sa...

Jeg hadde akkurat lik kjole som liten, som har gått i arv til min datter :)
Kjempefin er den