lørdag 23. november 2013

Fredagsutflukt


I går var det min lørdag. Siden jeg har arbeidshelg, har jeg en fridag før helgen. Oftest på en torsdag, men denne gangen på en fredag. Storebror i huset har vært syk denne uken, og måtte være hjemme fra barnehagen i går. Jeg hadde tenkt hele uken at jeg kanskje skulle ha begge barna hjemme på fredag, så vi kunne finne på noe hyggelig. Og da lillesøster har fått et forferdelig utbrudd av noe hudutslett, som jeg er usikker på om er allergi, eksem, utslett etter virusinfeksjon eller noe annet, passet det jo fint å ha henne hjemme uansett.


Siden pappaen i huset hadde mulighet for å ta en avspaseringsdag, fant vi ut at vi kunne ta en liten utflukt sammen hele gjengen. Så vi kombinerte en harrytur til Svinesund med en tur innom Gamlebyen i Fredrikstad på veien.


Etter en tur i nydelig vintervær avsluttet vi turen i Gamlebyen med en tur på det lokale konditoriet med boller og kakao.
Jeg synes ikke alltid vi er like flinke til å komme oss ut på utflukter, så da er det jo ekstra koselig når vi først får ut fingeren. Nok en ting man må prøve å bli flinkere til der altså!


God helg ønskes herfra!!

Ingen kommentarer: