mandag 11. februar 2013

Hipp hurra for lillesøster!


Hipp hurra for fineste ettåringen vår! Det er ikke til å tro at Ada har blitt ett år allerede. Dagen har vi feiret med en liten fotoshoot for anledningen ;)


Ada er morsom, ivrig, sta, energisk og fryktelig søt. Hun vet hva hun vil, og nøler ikke med å si ifra hvis det er noe hun ikke er fornøyd med.
Hun sover stort sett godt om formiddagen nå. Som oftest rundt to timer. Om natten har det såvidt begynt å gå seg til litt, etter en slitsom avvenningsperiode. Natt til lørdag sov hun natten igjennom - hurra! Vi trenger ikke snakke like høyt om at hun var våken hver halvtime igjen i natt.. Gjesp. 


Jeg tror det er like før hun begynner å gå nå. Nå kan hun stå en god stund uten å holde seg i noe, og i dag prøvde hun å ta et lite skritt fremover et par ganger. Ellers krabber hun rundt i rekordfart, og er høyt og lavt.
Hun elsker musikk, og er ivrig på å danse og å headbange.

Jeg glemte jo at jeg skulle sjekke tannstatusen hennes i dag. Men jeg er ganske sikker på at det har kommet fire tenner nede nå, og jeg tror ikke det er langt unna at det er fire tenner oppe også.

Hun snakker ikke særlig mer enn hva hun gjorde for en mnd siden. Det går mye i ba-bu-ba-bu så snart hun ser eller hører noe som har med bil å gjøre. Og så har hun begynt å lage hestelyd til de fleste dyrene. Her om dagen så hun på "NEMO" på tv og vrinsket som en gal. Ja, og så har hun vel såvidt begynt å si litt "mamma" og "nei" også siden sist.

Jeg er veldig takknemlig for at jeg fortsatt får gå hjemme sammen henne. Jeg er spent på hvordan det blir i tiden som kommer, siden jeg husker at jeg følte at Daniel var veldig klar for barnehagen etter at han passerte året. Nå har vi heldigvis litt bedre plass å boltre oss på, og så får hun jo stimuli fra andre barn gjennom storebror. Så jeg tror at vi skal kunne kose oss hjemme helt til hun begynner i barnehagen etter sommeren :)

8 kommentarer:

Siv sa...

Gratulerer til Ada:)

Ida sa...

Så fine bilder :) Gratulerer så masse igjen til Ada ;)

Øyeblikk sa...

Nydelige bilder, det første var super skjønt! Gratulerer til bursdagsjenta :o)

★ Heidi ★ sa...

Stort grattis til Adamor:)

Kirsti sa...

Gratulerer så masse til vesle snuppa. Moro å ha fulgt med dere fra før hun ble født. Jeg er enig. Tiden går utrolig fort.

mona sa...

Tusen takk kjære dere :)

Anonym sa...

Hei nå har følgt bloggen en stund, v. Bra blogg .jeg ville bare si vet du at navnet AMiINE er en arabisk navn og er navnet til profeten MUHAMAD sin mor.

mona sa...

Hei! Takk for hilsen! Nei, det var jeg ikke klar over :)