lørdag 8. september 2012

Høst - og forefallende


Plutselig kom høsten gitt! Det virket som om den bare kom over natten, og plutselig var det kaldt i luften. Jeg føler at jeg har skrevet akkurat det samme flere ganger før, så det er kanskje sånn det er hvert år??

Når man har hus og hage, så er det mye å gjøre før vinteren setter inn. Ja, og mye og gjøre før sommeren, og mye og gjøre på sommeren. Jeg har jo hørt alle si det tidligere, men man vet jo ikke hvor mye det virkelig er før man sitter der selv. Jeg har en eviglang liste over ting som skulle vært gjort (både inne og ute), og ser jo at vi ikke kommer til å rekke over alt. For når man har to små som krever sitt, så er det ikke så mye man rekker i løpet av en dag. Storebror synes jo at det er gøy å hjelpe til. Men lillesøster synes ikke at det er så gøy å hjelpe til. Ikke synes hun det er gøy å se på heller. Og når hun ofte ikke sover mer enn en halvtime x 2 i løpet av dagen, så rekker man fint lite.
Men det er heldigvis ingen som dør av at vi har blomsterbed ut mot veien som ser helt grusomt ut, eller at den ene enden av rekkverket på terrassen enda ikke har blitt beiset. Man må bare legge lista litt lavere enn man egentlig kunne tenkt seg, og lukke øynene litt innimellom...

I dag har min kjære vært på jobb. Men siden mormor passet lillesøster en stund, så rakk storebror og jeg å begynne jobben med å fjerne det stygge bedet ut mot veien. Planen er å gjøre uteområdene litt mer ryddige, og enklere å holde ved like. Det er mange store bed her, som krever mye luking og vedlikehold. Når man ikke aner hva som er ugress og hva som er fine blomster, så er det ikke lett å vite hvor man skal begynne. Derfor skal noen av disse områdene ryddes, og enten få plen eller noen lettstelte busker/trær.

Jaja, nok om det. Vi rakk da en liten skogstur i dag også. Over ser dere hvordan bildene ble da jeg spurte storebror om han ikke kunne legge seg ved siden av lillesøster, så jeg kunne få ta noen bilder av de sammen ;)

Husk giveawayen min da dere! Der kan man vinne superfin hårpynt til små jenter. Og man trenger ikke å ha egen blogg for å delta altså - jeg vet da om mange lesere som har søte små prinsesser og som liker samme type hårpynt som meg ;) Jeg trekker en vinner litt ut i neste uke!

2 kommentarer:

★ Heidi ★ sa...

Det er jo sikkert helt herlig med eget hus paa mange maater. Men jeg er glad for at vi for öyeblikket "bare" har en leilighet aa ta oss av.Ungene tar jo all tid:)
Heldigvis har vi en megastor park utenfor huset som er vaar "hage".
Lykke til med alle huslige prosjekter, og som du sier maa man bare legge listen lavt og tenke paa alt man faar gjort som en bonus;)

Karin Pedersen | KarinFoto sa...

Egentlig ganske glad for at vi ikke har store hagestellet i vår hage, det lille vi har, tar stort sett mannen seg av :) Men innendørs syns jeg plutselig ble veldig overveldende i dag. Plutselig går det opp for meg at det er rot så og si overalt, så her står det virkelig en stor høstopprydding for tur. Så håper jeg er effektiv så jeg rekker kaste masse før ungene slutter skolen i morgen :)