lørdag 7. juli 2012

Jentekveld


I går var mor ute og luftet seg sammen venninnegjengen. En av jentene kunne ikke, og en måtte dra tidlig. Ellers var resten av gjengen samlet til god mat, vin og overnatting. Vi tok oss en liten bytur også, men fant fort ut at vi hadde det mest gøy hjemme hos Jannika.

Jeg tror man har godt av en liten luftetur innimellom som småbarnsmor. Det var bare i siste liten at jeg bestemte meg for å overnatte jeg også, men jeg angret ikke på det etterpå. Er det ikke rart hvordan man synes så synd på gutta hvis de må ta barna alene? Ikke at man tror at de ikke klarer det, men jeg tenker ihvertfall at det blir så slitsomt for han - siden han ikke kjenner rutinene til lillesøster sånn som jeg gjør, og siden han ikke har en pupp han kan tilby så snart hun våkner. Det er jo tross alt mye mer styr å begynne å gjøre klar en flaske.
Og ikke overraskende, så hadde lillesøster vært våken i to timer midt på natten i natt. Hun våknet sikkert for mye til, siden far måtte gjøre klar melka. Men det gikk jo fint allikevel, og jeg er sikker på at mor savnet den lille mer enn den lille savnet mor!

Jeg føler egentlig ikke noe stort behov for å dra ut på fest nå når jeg har små barn. Men når jeg først drar, så kjenner jeg at det er utrolig godt å komme litt ut av "boblen" og bare være Mona igjen. Selv tror jeg ikke at barna har vondt av å være litt borte fra mammaen sin selv om de er så små. Jeg er sikker på at både pappaen i huset og evt. mormor eller andre i nær familie tar seg like godt av henne som det jeg gjør. Og så lenge hun er sammen med andre som hun kjenner godt, så tror jeg heller ikke at hun tenker på å savne mammaen sin. Det er nok heller mammaen som synes at det er rart og tungt å gå fra den lille. Så jeg skjønner godt at andre ser det annerledes, og ikke ønsker å være borte fra barna sine mens de er så små.
Men hvis du er en av de som egentlig kunne tenkt deg å gjøre noe gøy med venninnene, men som ikke tør å dra fra den lille, så synes jeg bare du skal hoppe i det! Som oftest går det mye bedre enn man tror ;) Ja, så lenge man har noen man kan stole på til å ta seg av den lille selvfølgelig.

Ingen kommentarer: