søndag 10. juni 2012

Sovebaby?


Mange tror at vi har fått en liten sovebaby. Jeg kan jo forsåvidt skjønne det, siden jeg har tatt så mange sovebilder av henne.. Men sannheten er en ganske annen. Lillesøster har hele tiden sovet veldig lett, og har vel sovnet helt av seg selv to ganger siden hun ble født. Hun er ikke ekstrem den andre veien heller altså, men jeg kunne gjerne sett at hun sovnet lettere og sov lengre.

Hun er også sånn at jeg må treffe henne akkurat på det rette tidspunktet, ellers kan jeg holde på i timesvis for å få henne til å sove. Som oftest har hun gjerne sovet et par timer når hun da først har sovnet (hvis hun ligger ute i vognen og ikke blir forstyrret), men de siste dagene har hun ikke sovet mer enn halvannen time i løpet av hele dagen, fordelt over noen små lurer. Jeg holder på å bli sprø av at jeg aldri får gjort noe som helst før hun er våken igjen. Og når hun er våken er hun stort sett bare fornøyd når hun får oppmerksomhet eller hvis hun får sitte i bæresjalet vent utover, sånn at hun får med seg alt som skjer. Jaja, heldigvis vet man jo at tiden går så fort og at rutinene endrer seg hele tiden - plutselig sover hun bedre igjen på dagtid.
Det som er positivt er at hun sover bedre om natten nå! Noen netter ammer jeg bare en gang mellom kl 23 og 07, og det er jo utrolig deilig. Hun har også begynt å legge seg i 20.30 tiden på kveldene. Så selv om jeg ofte må inn og amme henne mange ganger før jeg selv legger meg, så får jeg litt tid uten baby her ute på kveldene nå. Det har liksom plutselig gått seg mer til om kveldene, så jeg regner med at det ikke er lenge før vi har hele kvelden for oss selv her igjen.


I dag har vi hatt koselig besøk av min fetter, barna sin tremenning Julie og hennes lille gutt Oliver. Daniel og Oliver koste seg veldig i hverandres selskap, og lekte så fint sammen. Takk for hyggelig besøk!


Og nå fikk jeg mail fra mormor også, med bilde fra katalogen som hentesettet til Daniel er i. Dalegarn til baby nr 203 :)

3 kommentarer:

mammaKine sa...

Kjedelig med korte og lette lurer, men det er jo som du sier. Plutselig snur det :-)

Anonym sa...

Slik er det her også, har ei jente på samme alder, hun sover kanskje 2 timer i løpet av dagen til sammen. en halvtimes hvil her og der. våkner og er ikke uthvilt.. skikkelig frustrerende!!

Anonym sa...

Tusen tusen takk for at du kunne finne ut av det med hentesettet:) -Line