tirsdag 3. april 2012

Monatid


I dag har jeg hatt "avslapningsdag" hjemme. Da jeg var hjemme i permisjon med Daniel prøvde jeg å få èn sånn dag i uka, mens denne gangen har jeg tenkt til å prøve å få minst to av de hver uke. Det er så lett å si ja til alle tilbud som kommer om sosialisering og andre morsomme ting, men jeg kjenner at  jeg trenger å bare ta livet med ro her hjemme innimellom. Så selv om dagene stort sett blir brukt til å gjøre husarbeid (innimellom amming, byssing og bleieskift), så stresser jeg ikke. Jeg har alltid pcèn stående på, og tar en pause foran den i ny og ne - og ihvertfall hver gang jeg ammer bittelille.

I dag har jeg også pyntet litt til påske her. Jeg var og kjøpte noen søte påskeegg på Søstrene Grene i går, og de fikk henge på noen fine kirsebærgrener som jeg tok inn etter å ha klippet ned kirsebærtreet forrige helg. Nå begynner også kirsebærblomstene å komme frem på grenene, så da blir de jo riktig så dekorative. Jeg var også på slang i naboen sin hage i dag, og klippet med meg noen grener med fine gule blomster på. Det eneste vi mangler nå er noe godt å fylle høna med ;)

Ingen kommentarer: