torsdag 8. mars 2012

Lekegrind


Her om dagen var Daniel og jeg i kjelleren og fant frem den gamle lekegrinda som Daniel selv hadde da han var baby. Jeg var kjempefornøyd med å ha lekegrind til Daniel, ettersom det var et supert sted å ha alle lekene hans, i tillegg til at det var greit å vite at han ikke kunne skade seg på noe om jeg f.eks. skulle på do eller gjøre litt husarbeid eller lignende. Han stortrivdes heldigvis der også, så det føltes aldri galt å sette han der.

Nå tok jeg rett og slett opp grinda fordi jeg synes at Daniel er litt lite forsiktig med lillesøster når han skal "kose" med henne. Derfor syntes jeg at det var utrygt å ha henne i vugga hvis jeg f.eks. skulle lage middag. Men i lekegrinda er det ikke like lett for han å komme til, så det føles litt tryggere :) Derfor sover Ada i lekegrinda så lenge Daniel er hjemme nå. Og det er jo ikke lenge til hun begynner å bli litt oppmerksom på ting rundt seg heller, så da skal jeg finne frem den gamle babygymen etter Daniel og putte oppi der også.


Daniel hadde litt feber i går kveld og i natt, og er litt slapp, så derfor har han vært hjemme sammen med oss i dag. Dagen har vi brukt til å gjøre minst mulig. Lille har sett på Brannmann Sam, lekt med lego og lest bøker, mens bittelille har spist, sovet og bæsjet, spist, sovet og bæsjet osv..

3 kommentarer:

Pernille Ulrikke sa...

skulle gjerne hatt lekegrind til Ebba, det er noe jeg faktisk angrer på at jeg ikke har hatt! Vi har brukt sengen hennes som en slags grind, men det har gjort har hun noen ganger ikke forstår at hun skal sove og ikke leke.. Nå er det litt sent ettersom hun runder 9mnd om en uke..

Så hyggelig at du ville være med i min give away! ;-)

Karin Pedersen | KarinFoto sa...

Her anskaffet vi også lekegrind pga to overelskverdige søstre. I tillegg så jeg ikke for meg at det ville passe seg å legge en baby på gulvet til alle tider her. Kunne ikke vært mer fornøyd med lekegrind og i starten brukte vi den også til soving. Nå er han 8 mnd og bunnen skal snart senkes. Ser for meg at den vil bli like god å ha framover siden han er overalt hele tiden. Deilig å ha et sted å sette dem som de er trygge mens man gjør noe annet. Jeg har en som er 80x80cm, så den tar ikke mest plass heller :)

Nydelige bilder!!

mammaKine sa...

Så fine bilder! Jeg hadde lekegrind til Mathias som han elsket og den står nede å venter på at det skal bli på tide å bruke den. Men jeg syns vuggen er så mye finere, så jeg venter med å ta den frem til han bittelille syns det er intr. med leker.
God helg, Mona :-)