torsdag 23. februar 2012

Hjemmebesøk


I dag har vi hatt hjemmebesøk av en koselig helsesøster fra helsestasjonen her. Vi fikk en masse brosjyrer med diverse info om amming, sikkerhet, utvikling osv. Ellers snakket vi litt rundt de forskjellige temaene og HS informerte litt om helsestasjonen her, barselgrupper og forskjellige tilbud som finnes i kommunen.
Til slutt tok hun frem en bærbar vekt og veide den lille, og tittet litt på henne for å se at alt så fint ut.

Jeg hadde hjemmebesøk etter at Daniel var født også, men da bodde vi jo i Oslo og tilhørte en annen helsestasjon. Da husker jeg at jeg var litt skuffet over at de ikke hadde med bærbar vekt - så det synes jeg var supert at de hadde med seg her :)

Som jeg ventet, så hadde den lille lagt på seg, og alt så fint ut. Hun veier nå 3430 gram, og har dermed lagt på seg ca 400 gram siden vi var på sykehuset og tok føllingsprøve for ni dager siden. Fine lille jenta vår :)

4 kommentarer:

Fru Føreland sa...

Herlig babybilde:)
Betryggende at helsesøster har kommet innom en tur og veid og tatt en prat. Her tok det 4 uker (- 2 dager) før helsøsteren hadde tid til å komme en tur, litt for dårlig spør du meg... Så er tydeligvis god dekning av helsesøstre der du bor:)
Ang søvn så får du ta det igjen når du blir gammel;)

Ha en finfin torsdagskveld!

Pia sa...

Søt, søt, søt!!

Anonym sa...

Er du klar over at dere har usedvanlig vakre barn??

Herlig bilde:)

Pernille Ulrikke sa...

Så bra at du var fornøyd med HS, har så mye og si ettersom dere skal gå dit en stund lillemor:-) HS hadde ikke med vekt til oss, det syntes jeg var litt synd også.. Men hun var så hyggelig at det gikk greit, hehe ;-) Så liten og søt hun er, også 1'er bleier da! Når jeg titter på de bleiene Ebba brukte før så er de jo så utrolig små! Tenk at de får plass inni der liksom.. Rart hvor fort tiden går og hvor mye de vokser det første året :)