mandag 24. oktober 2011

Frustrasjon


Før jeg ble gravid med Daniel hadde jeg et sånn romantisk syn på det å gå gravid. Jeg har alltid trodd at det skulle være så koselig. Så ble jeg gravid, og oppdaget at det stort sett bare er slitsomt. Denne gangen hadde jeg derfor ikke noen forventninger om at svangerskapet skulle være en rosenrød periode. Og det ble det ikke denne gangen heller..

I dag går frustrasjonene mine på to ting. Det første er det at jeg har fri i dag, og gjerne vil gjøre noe her hjemme. Men det har seg sånn at i går tok jeg både ut av oppvaskmaskinen og malte taket i den bittelille gangen vår. Så i dag verker det i hele kroppen, og jeg føler meg helt invalid. Det er fortsatt MASSE som skulle vært gjort i huset her, men det må jeg altså bare sitte og se på.
Den andre frustrasjonen går på at jeg blir irritert over at det skal være så forferdelig vanskelig å finne ut om det finnes bassengtrening for gravide med bekkenplager her i nærheten. Kommunen vet ingen ting, og det vet heller ikke nabokommunen. Fysioterapeuten vet heller ikke noe, og der står jeg fortsatt i kø for å få time.
Jeg kunne jo alltids kjørt til Oslo, men når man har små barn og full jobb, så har man egentlig nok med det. Da vil jeg gjerne ha et tilbud som er i nærheten.. Det er tydelig at kommunen ikke er så ivrig på å holde folk i jobb ihvertfall!

Og nå sitter det sikkert folk og leser som tenker at jeg bare skal slutte og klage, og være glad for at jeg er så heldig å være gravid. Jeg er forsåvidt enig i det, men jeg synes at jeg skal få lov til å klage allikevel. De som sier at man ikke er syk fordi man er gravid har enten ikke vært gravide selv, eller så er de blant de få som er så heldige å ikke ha en eneste plage under svangerskapet. Det er dagens mening fra denne kanten.

4 kommentarer:

Elin sa...

Huff ja jeg kjenner meg igjen fra svangerskapet med W. jeg ble tidlig sykmeldt pga et kranglete bekken, og ingen mulighet for tilrettelegging på jobben. Det er frustrerende når man så gjerne vil gjøre en hel masse, men kroppen setter en stopper for det. Å være gravid er ikke en sykdom, men man kan helt klart bli syk pga graviditeten.

Håper du har fine dager i møte!
Klem!

Anonym sa...

http://andungene.no/vannaerobic.html
De har trening i basseng på dagbo i ski eller i Son!

Håper du finner noe som kan passe mellom jobb og barn :-)

Mariann sa...

Skjønner deg godt jeg. Helt lov å klage litt når man har slike plager... Heldigvis forsvinner de fleste når premien er vel ute :) Håper du finner et sted for svømming, vet at her på Høyås har bassenget vært stengt hele høsten så der har det ikke vært trening.. Urolig dårlig av kommunen å ikke vite noe da.. Du får ta det litt rolig fremover, og husk at om du blir sykemeldt så er ikke det noe nederlag, og du har MAAAANGE år igjen i arbeidslivet. KLEM fra meg.

mona sa...

Takk for gode tanker og tips!
Er bare så ekstra oppsatt på å ikke bli sykemeldt siden jeg nettopp har begynt i ny jobb.. Men må man så må man. Får bare se hvordan det utvikler seg etterhvert!