mandag 26. september 2011

Valgets kval


Det har lenge vært på høy tid at jeg kjøper meg en ny telefon. Den jeg har nå fikk jeg før Daniel ble født, og den kan ikke sies å være helt god. Det er alltid tull med ladingen på den - selv om jeg har hatt den på reperasjon flere ganger. Den vil bare lade på pcèn, og ikke på hvilken som helst pc heller. Dessuten viser den innimellom at den er fulladet, og plutselig så er telefonen helt svart allikevel. Jeg klarte jo til og med å forsove meg siste dagen i gamlejobben, siden telefonen plutselig hadde slått seg av i løpet av natten. Jeg er selvfølgelig livredd for at det samme skal skje igjen nå som jeg er i ny jobb...

Så er jo det store spørsmålet: hva skal jeg kjøpe??? Jeg sliter alltid med å bestemme meg for sånne ting - til min kjæres irritasjon. Dessuten er jeg litt gjerrig av meg, så jeg vil jo helst ikke bruke noe penger på ting heller. Jeg bruker jo ikke telefonen til så mye annet enn å ringe, sende sms og mms og til å sjekke mail ol. Så da trenger jeg jo egentlig ikke noen fancy telefon heller!?

Men så ser jeg jo at de fleste vennene mine har iphone, og de ELSKER den! Det virker jo som om de som først har skaffet seg en iphone ikke skjønner hvordan man kan leve uten.


Min kjære har en sony ericsson xperia mini, og er veldig fornøyd med den. Jeg har snakket med flere andre som også har vært veldig fornøyd med denne telefonen, derfor lurer jeg veldig på å kjøpe den. Den er heller ikke så dyr, noe som passer lommeboka mi veldig godt.

Men så har du denne da... Det finnes jo ikke grenser for hva man kan gjøre med en iphone. Dessuten har flere av teleselskapene ganske ok dealer, hvor man binder seg med et abonnement i et år og får den "billig". Det blir jo som å kjøpe den på avbetaling, men det er allikevel ikke dyrere til slutt enn om man skulle kjøpt den uten et abonnement.

Eller kanskje jeg bare skal klare meg med den jeg har i et år til? Fordelen er jo at Daniel kan leke så mye han vil med den uten at jeg trenger å bekymre meg for at han skal ødelegge den ;)

6 kommentarer:

Karen sa...

Åååå, jeg lo godt av alle iPhone-idiotene for et år sida. Nå har jeg selv, og som du sier: Jeg veit ikke hva jeg gjorde uten...

Randa sa...

Jeg har en galaxy tab (omtrent som en kombinasjon mellom iphone og ipad).
Jeg er totalt hekta, og kommer nok aldri til å bytte tilbake til en "gammeldags" telefon igjen...

Må ha smartphone!!! Kanskje det blir iphone etter hvert...

Men om du bytter telefon så kan jo Daniel få den gamle, han kan fortsatt leke med en du ikke er redd for, og du får en telefon du kan stole på... ;) eller så bør du i hvertfall kanskje investere i en vekkerklokke hvertfall....

Lykke til med valget :)

Elin sa...

Jeg sverger til iPhone og kommer nok aldri til å bytte til noe annet. Jeg brukte ikke gamle mobilen min til stort mer enn det du gjør med din pr dags dato, men det var helt til jeg fikk en smarttelefon mellom fingrene ;) Jeg er hekta! Spill, nett, msn, fb, mail, nyheter, musikk... you name it! Dessuten, du kan jo blogge fra den, og det er lettvint det!!

Lykke til med valget!!

Wenche sa...

Nå har jeg ikke prøvd noen andre smart-telefoner, men Iphone er priceless når du ammer!
Det kan jo som du sikkert vet ta ganske lang tid noen ganger, og med Iphone har du alt du trenger i hånda mens lille spiser seg god og mett.

Og det finnes masse fine app's til barn.
Daniel elsker å sitte og pusle puslespill på telefonen. Er utrolig praktisk hvis du trenger å få et barn til å sitte stille bare litt lenger. ;-)

mammaKine sa...

iPhone, iPhone, iPhone! iPhone er best. Gå for det. Hehe. Tenk så mye gøy du kan laste ned av apps på iPhonen som Daniel kan h stoor glede av! Hihi.

mona sa...

Hmm.. Høres ut som om jeg ikke har noe valg ;)