mandag 22. august 2011

Syke drømmer


Etter at jeg ble gravid igjen har jeg hatt så mye syke drømmer. Omtrent hver natt drømmer jeg et eller annet rart som jeg husker når jeg våkner. Den drømmen jeg husker best fra i natt var at min kjære dro på ordinær ultralyd, men jeg hadde dessverre ikke mulighet til å være med. De fikk tydeligvis gjennomført ultralyden uten at jeg var der, men dessverre så hadde de ikke klart å se om det er en liten gutt eller en liten jente som gjemmer seg i magen. Resten av drømmen gikk derfor ut på å prøve å få en ny time til ultralyd, sånn at vi kunne få vite kjønnet til den lille.

En av de sykeste drømmene jeg har hatt de siste mnd var nok da jeg drømte at jeg fikk siamesiske trillinger. Altså en kropp med tre hoder.. Jeg husker at jeg ammet det ene hodet, og så lurte jeg veldig på om jeg måtte amme de andre hodene også, eller om det holdt at de ble mett i magen siden den ene fikk spise. Jeg hadde sannsynligvis også født babyen(e) hjemme, for jeg husker jeg tenkte at det kom nok til å bli oppstandelse når de fikk se barnet/barna våre på sykehuset.

Jeg kunne nok ramset opp mange andre rare drømmer også, hvis jeg hadde husket alle. Jeg regner med at det er mange andre som også drømmer mye rart når de er gravide!?

Ps: bildet er fra første morgenen hjemme etter at Daniel ble født, han er altså bare to dager gammel (og allerede verdens fineste ;))

3 kommentarer:

Regni sa...

Å jo, husker jeg drømte mye rart, og drømmene var veldig klare som du skriver og jeg husket dem om morgenen. Tror hodet jobber på spreng når man er gravid, selv om man kanskje ikke merker det så godt når man er våken. Det er jo en stor forandring som vi begynner å forberede oss på allerede når vi finner ut at det er en liten på vei. :-)

Gøril sa...

Så fint bilde, tenk at våre aktive toåringer har vært så små. Sukk. Jeg drømte også mye rart når jeg var gravid. Mye babydrømmer, men ingenting som var reelt. F.eks fødte jeg fisker og var sjeleglad for det.

*Mari* sa...

hehe, så mye rart :-) sykt hvor god fantasi hjernen vår har når den får utfolde seg fritt! Men jeg elsker å drømme, blir nesten litt skuffet de dagene jeg våkner uten å huske hva jeg drømte om... tihi *rar* ;-)

Klem!