onsdag 24. august 2011

Høstkos

 Det er vel ingen tvil om at høsten har gjort sitt inntog nå. I dag er det regn og kaldt i luften her.. I dag er vel også første dagen hvor jeg er alene hjemme i huset og formen er bra. Lille er levert i barnehagen og pappaen er på jobb. Hadde det ikke vært for at svangerskapshodepinen har gjort sitt inntog, så hadde det vært perfekt. Men jeg skal nok klare å få gjort litt her i dag selv om hodet dunker.

Det er ihvertfall mer enn nok å ta tak i her hjemme. Ikke har jeg orket å vaske ordentlig her i sommer, det er maleprosjekter jeg kan sette i gang med, ryddeprosjekter jeg kan begynne med, og ellers litt små innredningsprosjekter som det hadde vært fint å komme i gang med. Det er altså mer enn nok å velge i!

Jeg er så glad for at kvalmen er mer eller mindre helt borte nå. Matlysten er også tilbake, og jeg har lyst på så mye godt. Derfor pleier jeg ofte å lage smoothie, som er både sunt og godt. Daniel elsker også smoothie, og blir alltid like ivrig når jeg setter i gang blenderen.

Dagens smoothie nyter jeg foran peisen her. Det er så deilig å fyre i peisen når det er regn og kaldt ute!!

Om noen fikk lyst til å lage seg en smoothie, så inneholder dagens smoothie sånn ca:
- en banan
- en neve frosne jordbær
- en kiwi
- en liten neve med hasselnøtter
- ca en liten spiseskje med solsikkekjerner
- ca en liten spiseskje med havrekli
- en liten teskje med honning
- ca en desiliter biola yoghurt naturell
- ca en desiliter eplejuice

4 kommentarer:

aisha sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Ellen sa...

Å, det så jammen godt ut! Smoothie må lages igjen om ikke lenge ja. Her hos oss er det også skikkelig høst idag, regnet vraker ned og det er litt kaldt. Gikk meg en tur idag tidlig, det var deilig, men det er litt trist å kjenne at sommerlufta er borte. Høstlufta er helt klart kommet, selv om det minnet om sommer igår...
Fint å høre at formen er bedre, selv om hodepine ikke akkurat er noe særlig det heller. Jeg hadde det mye med førstemann, kunne ikke jobbe fullt, men med mye hvile og litt mindre jobbing så gikk det greit. Pass på deg selv! Ha en fin dag! Ellen

Ida sa...

Kan trøste deg med at du ikke er alene om å ha mange planer, som har måttet vente på seg i sommer.
Her hadde jeg store planer om å gjøre ferdig et par klesvaskprosjekter og husvaske litt i dag, men kvalme og hodepine tok knekken på de gitt.
Vi får trøste oss med at det kommer bedre tider og at vi faktisk gjør en slags jobb bare ved å være gravide. Håper hodepinen din gir seg snart og at smoothien var god:-D (merker meg oppskriften til jeg kan nyte den en ukvalm dag;-)

Klem

Mariann sa...

Hei på du.
Ja, det er bassengtrening tilpasset de med bekkenløsning. Du må ha henvisning fra legen, og så sende inn til kommunen. Her så er det på Høyås Eldresenter, det tilhører Oppgård kommune, men mulig du kan gå der også. Var ikke så mange på kurset igår, så sikkert plass...
KLEM