fredag 26. august 2011

Magen


Da jeg var gravid med Daniel fikk jeg igrunn ganske fort mage, men allikevel så fortalte jeg det ikke på jobben før jeg var 16-17 uker på vei. Og jeg tror ikke det var noen som hadde mistanke før det heller, siden jeg skjulte magen godt med hettegensere.
Denne gangen poppet magen ut med en gang, og da jeg var 12 uker på vei var det en ukjent butikkdame som tok meg på magen og kommenterte at jeg var gravid.. Før ultralyd var vi litt nervøse for om det kunne være mer enn en der inne, men det var det heldigvis ikke ;)
Bildet her er fra i dag, 15+5 uker på vei.

Jeg har lenge lurt på hvordan jeg skal gjøre det når jeg begynner i den nye jobben nå. Da jeg fikk jobben vurderte vi om vi måtte utsette prøvingen litt. Men det trengte vi ikke akkurat å tenke lenge på, siden det viste seg at jeg var gravid allerede, og hadde blitt det noen dager før jeg var på intervju.. Jeg trenger vel ikke å nevne at jeg gruer meg maks til å fortelle den "gledelige nyheten" til min nye sjef.
Jeg har lenge grublet på om jeg bør ringe sjefen noen dager før jeg begynner for å fortelle det, om jeg skal møte opp på jobb første dag og fortelle det med en gang, eller om jeg skal prøve å skjule magen de første ukene, for så å fortelle det når de forhåpentligvis har fått et godt førsteinntrykk av meg.
Hva ville du ha gjort??


Armbåndet kan du forresten få kjøpt på oslove.no, og overskuddet av salget går i sin helhet til Røde Kors.

9 kommentarer:

mammaKine sa...

Fine magen din :-)
Kjip situasjon du er i med ny jobb, men det går nok bra. Lykke til uansett :-)
God helg, Mona. Klem fra meg.

Ida sa...

Fin mage du har:) la ut første magebilde selv i dag faktisk. Ang. jobben så tror jeg at jeg ville fortalte det første dag. Om du venter noen uker, vil kanskje sjefen føle seg litt lurt siden du allerede er godt over 12ukers grensen? Men dette er bare slik jeg tror jeg ville oppfattet det om jeg var sjef da. Litt tricky den situasjonen, men det går nok kjempebra. Masse lykke til uansett hvordan du velger å gjøre det;) klem

Ellen sa...

Så søt og fin liten mage ;) Vet ikke om jeg har noen anbefalinger til deg akkurat, men trooor jeg selv ville valgt å si det med en gang. Det går helt sikkert bra uansett! Fint å lese at formen er på vei oppover, kvalmen er så inderlig kjip altså. Håper hodepinen din går over også. God fredagskveld og helg!

Anne-Marte sa...

Hei Mona! Kjempefin mage! :-)

Jeg ville definitivt ha sagt ifra enten før du begynner, eller første dagen. Ærlighet varer lengst, mener nå jeg, og jeg tror sjefen din vil sette pris på å få beskjed så fort som mulig.

Klem fra Anne-Marte

Elin sa...

Så fin du er!!
Det er noe helt spesielt med gravidmager, og nå når jeg har begynt å studere blir jeg enda mer fasinert av de. Helt fantastisk det som skjer inni magehulen :)
Jeg ville nok ha sagt ifra med en gang til sjefen. Skjønner at det ikke er noen drømmesituasjon, men jeg tror nok at sjefen bare blir glad på dine vegne!
Lykke til!

Janet sa...

Gratulerer så mye med graviditeten. Lenge siden jeg har hatt en bloggrunde nå. Det går helt sikkert kjempefint å fortelle det på jobb. Lykke til :)

Regni sa...

For en søt mage! Jeg tror også jeg ville sagt det med én gang, det går nok helt fint, men jeg skjønner godt du gruer deg. Jeg hadde bare vært tilbake på jobb i seks måneder før jeg kom og fortalte sjefen at jeg kom til å forsvinner igjen noen måneder senere. Men det gikk helt fint. Lykke til! :-)

mona sa...

Takk for alle tilbakemeldinger! Høres ut som det heteste tipset er å si ifra med en gang. Jeg får bare stålsette meg og hoppe i det...

Størstepia sa...

Så herlig mage du har!! Tenk at det ligger et lite vakkert nurk inni der!;)
Håper de ordner seg med jobben, kan tenke meg at det er en litt kinkig situasjon... Men de har jo ikke lov å bli sure uanset, for det å bli gravid skal man jo få lov til uansett om man er ny eller gammel i en jobb...
Klem fra størstepia