onsdag 31. august 2011

Den store kakedagen


I dag hadde jeg min siste dag på min gamle arbeidsplass. Dagen begynte noe stressende, med at jeg våknet og syntes at det var så lyst ute. Da jeg skulle sjekke hvor mye klokka var, så jeg til min store forskrekkelse at telefonen var helt svart.. Jeg som forsover meg en gang hvert andre eller tredje år hadde altså klart å forsove meg siste dagen på jobb. Klokka var selvfølgelig ti minutter etter arbeidstid, og det tar nesten en time å kjøre inn når det er trafikk, herlig!!

Arbeidsdagen var ellers veldig fin. Sjefen min og en nattevakt skulle også slutte i dag, så vi hadde en felles avslutning for oss i lunchen med masse kaker (som jeg bare såvidt fikk med meg, siden jeg var ute på tur med en pasient som ble syk..). Det var SÅ koselig med en liten avslutning, og jeg fikk både fine gaver og mange fine ord. Det varmer hjertet!! Det er alltid både trist og godt når man går videre og begynner å jobbe et annet sted. Jeg kommer til å savne mine gamle kollegaer, samtidig så kjenner jeg at det skal bli gøy med noen nye arbeidsoppgaver.

Jeg er utrolig spent på første dag i ny jobb i morgen. Jeg gleder meg veldig til å ta fatt på mine nye arbeidsoppgaver, samtidig som jeg gruer meg maks til å fortelle om magen. Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg gruet meg så mye til å fortelle noen om noe.. Men, men, jeg overlever nok det også ;)


Da jeg kom hjem fra jobb i dag, hadde Daniel sin bestemor bakt en nydelig eplekake, siden jeg skulle få besøk av en journalist og en fotograf. Jeg skal nok fortelle mer om hvorfor de har vært her når jeg vet sikkert at reportasjen kommer på trykk..
Daniel var ihvertfall veldig fornøyd med eplekaka, og tok godt for seg både mens besøket var her og etterpå. Alltid deilig å fylle magen med kake før man skal legge seg, hehe.

2 kommentarer:

Ida sa...

Huff, å forsove seg er kjipt, (skjer heldigvis svært sjelden med et A-menneske av en sønn her)men var jo litt komisk at det skjedde på din siste dag. Hihi.
Håper første arbeidsdag i nye jobben var fin og at hemmeligheten din ble godt tatt i mot:-)

klem

Elin sa...

Åååh... Så utrolig kjedelig å forsove seg!! Det skjer heldigvis ikke ofte men det er helt pyton når det skjer...

Nå er jeg spent - både på hvordan det gikk på første dag på ny jobb, og på hvorfor du har hatt journalist hos deg :)